طرح پزشکیار در بیمارستان های شیروان فعال شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: با توجه به کمبود پزشک در دو بیمارستان امام خمینی(ره) و هاشمی رفسنجانی شیروان، طرح پزشکیار با جذب دو پزشک عمومی در اورژانس این بیمارستان ها فعال شد.

محمدرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بیمارستان های شهرستان شیروان به بیماران دو شهر شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهند که از لحاظ امکانات در سطح استان است ولی جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان باز هم به دنبال رفع کمبودهای درمانی این شهرستان هستیم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: پزشکان اورژانس قبلا در هر شیفت یک نفر بودند که با توجه به کمبود پزشک در این شهرستان، حجم بالای کار و تعداد بالای مراجعین که در هر بیمارستان شبانه روز ۶۰۰ بیمار ویزیت می شوند اکنون در ۲۴ ساعت دو پزشک همزمان خدمات ارائه می دهند.

 

حیدری با تاکید بر جذب پزشکان بومی عنوان کرد: با توجه به جمعیت و نیاز دو شهرستان، پیگیر افزایش تعداد پزشک های عمومی جهت ارائه خدمات رسانی بهتر هستیم که در این راستا پیگیر جذب پزشکان بومی که در سایر شهرستان ها مشغول به ارائه خدمات هستند می باشیم زیرا که ماندگاری بالایی در شهرستان دارند.

 

وی با اشاره به ماندگاری پزشکان تصریح کرد: در این خصوص دریافتی های آنان نسبت به سایر شهرستان ها افزایش یافته، معوقات پرداخت شده و در نقطه ای از شهر به دنبال تجهیز پانسیون بوده و پیگیر سایر خدمات حمایتی و رفاهی بهتری برای این قشر هستیم.

 

وی اضافه کرد: هم اینک ۵۵ پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند که ۲۰ نفر از آنها در مطب های خصوصی،۲۰ نفر در درمانگاه و اورژانس بیمارستان و ۱۰ نفر به صورت پزشک خانواده فعالیت می کنند.

 

براساس شاخص های وزارت بهداشت به ازای هر چهار هزار نفر روستایی یک پزشک عمومی و به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر شهرنشین یک پزشک باید در آن منطقه فعالیت کند که این شاخص در شیروان از شاخص های وزارت بهداشت عقب است.

 

 

 

کد خبر 1233480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha