ضرورت استمرار بزرگداشت برای ناشران پیشکسوت انقلابی

احمدوند حاج مصطفی زمانی را مجاهد عرصه فرهنگ دانست و گفت: امید است مراسم بزرگداشت ناشران انقلابی و پیشکسوت با پی گیری مجمع ناشران انقلاب اسلامی استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت حاج مصطفی زمانی امروز شنبه 28 آبان به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ در این مراسم حضور داشتند.

 

یاسر احمدوند در این مراسم گفت: در جلسه مبارکی هستیم. مراسم تکریم از خدمتگزاران علم نشر مراسم باشکوهی است. عرض ارادت دارم خدمت حاج مصطفی زمانی که مجاهد عرصه فرهنگ است. امید است سال های سال حضور موثر فرهنگی آقای مصطفی زمانی سایه گستر بر جریان فرهنگی انقلاب اسلامی باشد و ما از وجود آثار ایشان بهره مند باشیم.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر ویژه از مجمع ناشران انقلاب اسلامی که یکی از برگزارکنندگان این مراسم بود، تصریح کرد: امید است که این جلسات با پایمردی آقای میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به طور مستمر ادامه یابد. امروز به یاد مراسم بزرگداشت حاج آقا مصطفی زمانی، حاج آقا تورانیان و قدیانی و بزرگان ما مستمر باشد. 

 

احمدوند خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در خطبه 131 نهج البلاغه عبارتی می داند که شبیه آن را ابا عبدالله الحسین (ع) نیز گفته اند. این چند جمله اصل و اصول نهضت اسلامی است که انقلاب اسلامی هم بر مبنای آن است. خوب است که این روزها این چند جمله را تکرار کنید؛ «خدایا تو شاهدی آن چیزی که ما را به حرکت وا داشت، نفس نفس زدن برای قدرت نبود. برای اینکه نشانه های دین تو را برافراشته ببینیم قیام کردیم، برای اینکه عمل به مناسک تو را ببینیم و مظلومان در امنیت باشند، حرکت کردیم». جان انقلاب هم همین چند جمله است. آنهایی که انقلاب اسلامی را متهم به ظلم می دانند بدانند که این انقلاب باطنش چیست. انشاءالله خون های که برای پاسداری از انقلاب اسلامی ریخته شد، باعث درخشان تر شدن اهداف انقلاب حول استوانه انقلاب یعنی مقام معظم رهبری باشد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از حاج مصطفی زمانی مدیر انتشارات زیارت که بیش از 47 میلیون کتاب چاپ کرده است، تجلیل به عمل آمد.

 

لازم به ذکر است، حاج مصطفی زمانی متولد سال 1331 در تهران است که از سال 53 کار خود در زمینه فرهنگ و کتاب را آغاز کرد و دو انتشارات پیام آزادی و زیارت را تاسیس کرد. مصطفی زمانی نشر پیام آزادی را سال 57 تاسیس کرد و تا سال 90 حدود 45 میلیون کتاب چاپ کرد. وی انتشارات زیارت را نیز سال 92 تاسیس کرد و با کمک انتشارات پیام بهاران معادل دو میلیون نسخه کتاب به چاپ رسانیده است.

کد خبر 1233528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha