سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان گفت: امسال سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۰۰ میلیارد رسید.

محسن ناصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: تا سال گذشته سرمایه این صندوق، ۸۲ میلیارد ریال بود و اینک به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که عملکرد، استقبال و تقاضای مردم و سود صندوق از جمله علل افزایش آن است.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان با بیان اینکه شاکله سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ترکیبی از بخش خصوصی و دولت است، گفت: در مجموع میزان سرمایه ۵۷ درصد از تشکل‌ها و ۴۳ درصد نیز سهام دولت می تواند باشد.

 

ناصری افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون، ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۱ ماهه در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی، باغبانی، زراعت، طیور و شیلات پرداخت کرده است.

 

ناصری اضافه کرد: شرایط پرداخت تسهیلات و عضویت در صندوق کشاورز بودن و زیرمجموعه این حوزه است که سقف تسهیلات برای هر نفر تا ۵۵۰ میلیون ریال است.

 

وی با بیان اینکه صندوق شهرستان از لحاظ میزان سرمایه و تعدام سهامدار در بین هشت صندوق شهرستان های استان رتبه نخست و در کشور جزو ۵ صندق برتر است، عنوان کرد: با توجه به تورم، درخواست افزایش سرمایه را جهت ارائه خدمات بهتر به سهامداران داریم، امکان افزایش ۵۰ میلیارد ریال سرمایه توسط مردم موجود می باشد ولی دولت منابع ندارد.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان آبان ماه ۹۳ با سرمایه اولیه ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تشکیل شد که هم اکنون تعداد کل سهامداران صندوق، هزار و ۱۰۰ نفر هستند که هفت تشکل حقوقی و الباقی حقیقی می باشند.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

 

 

 

کد خبر 1233693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha