فردا آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره مهر محرم است

قدس پور با اشاره به تمدید فراخوان پانزدهمین سوگواره «مهر محرم» تا سی ام آبان گفت: علاقه مندان برای حضور در این سوگواره نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

میثم قدس پور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ با اشاره به اینکه سوگواره مهر محرم امسال در موضوعات و محورهای هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و نیز مسوولیت اجتماعی و همدلی حسینی برگزار می شود گفت: این سوگواره با موضوعات آئین ها و نمادهای هیئات خانگی (هر خانه یک حسینیه)، حسینیه ها و روضه های خانگی،  پرچم های محرم و سیاه پوش نمودن فضا،  نوحه سرایی کودکان، نوجوانان و مداحان و ...، تعزیه خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا، آئین ها و سنت های عزاداری محرم در اقصی نقاط شهرها و روستاهای ایران اسلامی و نیز محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا شامل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئت ها و تکایای مذهبی ، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، هیئت ها و خیمه های مجازی، ایده های نو و خلاقانه عزاداری در ماه های محرم و صفراست.

 

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم مقاومت و صبر عاشورایی در زمینه های مادران شهداء به تأسی از حضرت زینب (س)، دفاع مقدس (جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، مدافعین حرم بویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی (جمهوری اسلامی حرم است ؛ ما ملت امام حسینیم)، جبهه مقاومت در عراق ، سوریه، لبنان، یمن و ...، کمک مومنانه و همدلی حسینی در بخش های رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مومنانه)، نذر ماسک ، نذر ارزاق و ...،  فعالیت های جهادی ، خادمین حسینی ، فعالیت موکب های حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عاشورا ، معرفت و بصیرت، نماز و عاشورا، دشمن شناسی و عاشورا، سواد رسانه ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا) و نیز درس های عاشورا برای نسل امروز از جمله درس های راهبردی زیارت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکررا ازدیگر موضوعات این سوگواره است. اعلام کرد.

 

وی افزود: علاقه‌مندان به هنر و رسانه عاشورایی می‌توانند در قالب‌های عکس و مجموعه عکس، فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای شامل داستانی کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک و نماهنگ، آثار خود را به سایت soogvareh.com بخش رسانه‌های تصویری ارسال کنند.

 

قدس پور گفت: در بخش رسانه های تصویری، عکاسان استان سمنان علاوه بر شرکت در بخش ملی می توانند آثار خود برای بخش استان سمنان را به ایمیل MehreMoharram@gmail.com با درج مشخصات آثار ارسال کنند.

 

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم با اشاره به مقررات شرکت در این سوگواره اظهارداشت: شرکت عموم مردم واهالی فرهنگ ،هنر و رسانه در پویش تولید محتوای «مهر محرم» آزاد است و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی هر فرد در قالب های مورد پذیرش پویش وجود نداردو محتواهای پویش می تواند با گوشی تلفن همراه تولید شده باشد.

 

وی تصریح کرد:معیارهای فنی، زیبایی شناسی ، محتوایی و تعداد بازدید محتوا از جمله ملاک های تأثیرگذار در داوری پویش عمومی است.

 

به گفته قدس پورهدف کلی این سوگواره، را جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای عاشورایی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوای دیجیتال است.

کد خبر 1233709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha