پروژه کتابخانه مرکزی زنجان به مطالبه عمومی تبدیل شود

رضاخانی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در کتابخانه های استان زنجان وجود دارد، گفت: متاسفانه مساله کتابخانه مرکزی مغفول مانده است و این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصد باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضاخانی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه سهروردی زنجان با تبریک هفته کتاب اظهار کرد: این برنامه به منظور تقدیر از جایگاه کتاب و کتابدار برگزار می شود.

 


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: کتابخانه تخصصی هدهد سفید کودکان به تازگی در تهران راه اندازی شده و فضای برای حضور گسترده تر کودکان در این مراکز  را فراهم کرده است.

 


رضاخانی با اشاره به اینکه رویکرد اجتماعی و فرهنگی در کتابخانه ها شکل گرفته است، ادامه داد: در گذشته کتابخانه ها تنها محلی برای مطالعه بود ولی امروزه به باشگاه های فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است و نقش مهمی در فرهنگ عمومی کشور ایفا کند.

 


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با انتقاد از اینکه از نقش فعال کتابخانه ها غفلت شده است، گفت: لازم است تلاش کنیم کتابخانه به محلی پویا تبدیل شود.

 


به گفته رضاخانی، بیش از 60 خدمت در کتابخانه های عمومی ارائه می شود و ارتقا خدمات ویژه در کتابخانه های استان در دستور کار است.

 


وی با یادآوری اینکه بخش کودک و نوجوان در تمام کتابخانه های عمومی استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.

 


رضاخانی از ایجاد ساختکده فنی، کشاورزی و هنری نوجوان در کتابخانه های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: در ساختکده ها ایده های نوجوانان را به عمل تبدیل می شود.

 


این مسئول با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در کتابخانه های استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه مساله کتابخانه مرکزی مغفول مانده است و این پروژه با پیشرفت فیزیکی 27 درصد باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

 


به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان تصریح کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهری محسوب می شود که در صورت راه اندازی بسیاری از نیازهای فرهنگی استان رفع می شود.

کد خبر 1233760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha