توسعه و ترویج فضای کتابخانه ای در جامعه ضروری است

جهانی گفت: توسعه، ترویج و تقویت فضای کتابخانه ها برای تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه کار و تلاش منجر به آگاهی و دانش بیشتر کارگران در رونق تولید و بهره وری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، علی جهانی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب ویژه جامعه کار و تلاش لرستان دایر شده است، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین پایه و اساس فرهنگ و اعتلای هر جامعه است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه جامعه کارگری ، اولا موجب تولید دانش و همچنین پیشرفت‌ در صنعت و توسعه اقتصادی و سیاسی شود .

 

وی با اشاره به اینکه خواندن کتاب در آرامش روح و روان تاثیر مثبتی دارد، افزود: وضعیت دنیای امروز که بیشتر در فضای مجازی و اینترنی است راه را برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی محدود کرده و مردم را با توجه به جذابیت این فضا به این سمت و سو کشانده و بایستی تلاش کنیم دوباره فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بین آحاد مردم تقویت کنیم چرا که تاثیر خوبی بر روحیه جامعه دارد.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: سلامت روح و جسم کارگران با توجه به فعالیت اکثر آنان در مشاغل سخت باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد و در این زمینه لازم است ارتقاء سلامت روحی و روانی از طریق مطالعه و ترویج کتابخوانی حفظ شود .

 

جهانی در ادامه بر ایجاد نمایشگاه های موقت کتاب در واحدهای اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به وظیفه اصلی این اداره کل در صیانت از حق و حقوق کارگران و کارفرمایان حوزه فرهنگی و اجتماعی این اداره کل بایستی در بخش فرهنگ کتابخوانی زمینه ترویج این مقوله مهم را در بین کارگران و واحدهای اقتصادی با تمام توان فراهم کند و علاوه بر کارگران ترویج این فرهنگ را در بین خانواده آنان در دستور کار قرار دهد .

کد خبر 1233806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha