فارس نیازمند برند مشخص و معینی در زمینه گردشگری سلامت است

شرفی گفت: فارس نیازمند برند مشخص و معینی در زمینه گردشگری سلامت است تا بتواند در جذب توریست درمان اقدام کند و این برند به درگاهی امن و تسهیل کننده برای ارائه خدمت باکیفیت پزشکی به بیماران متقاضی درمان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سهراب شرفی، امروز یکشنبه (29 آبان) در جلسه تخصصی کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس که با موضوع گردشگری سلامت برگزار شد، گفت: رفع مشکلات حوزه گردشگری سلامت برای مردم کشور عمان از درخواست هایی بود که در سفر اخیر سفیر عمان به اتاق بازرگانی فارس و مرگ و میر اخیر چند تن از بیماران عمانی در فارس مطرح شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: تقویت مراودات استان فارس در حوزه گردشگری سلامت مورد تاکید عمان است و باید راهکارهای مناسب و کاربردی در استان در این خصوص اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما تشکیل شرکتی با سهامداری پنج بیمارستان دارای گواهینامه IPD استان فارس در کشور عمان برای پذیرش بیماران از کشور عمان به فارس است و این شرکت بیماران را از عمان پذیرش می کند و خدمات خود را در استان فارس به آنها ارائه خواهد کرد.

شریفی با اشاره به اینکه درصد زیادی از متقاضیان گردشگری سلامت فارس از کشور عمان هستند، عنوان کرد: در صورت اجرای این طرح می توانیم میزبان بیماران بیشتری از کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس مانند قطر و کویت هم باشیم.

وی  تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهای مناسب از پتانسیل های فارس در گردشگری سلامت استفاده کنیم زیرا فارس نیازمند برند مشخص و معینی در زمینه گردشگری سلامت است تا بتواند در جذب توریست درمان اقدام کند و این برند به درگاهی امن و تسهیل کننده برای ارائه خدمت باکیفیت پزشکی در بخش های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی به بیماران متقاضی درمان در استان را از سایر کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

شریفی اعلام کرد: از فعالان این عرصه و بخش خصوصی برای ارائه نظرات راهبردی و کارشناسی برای حل مشکلات و تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری سلامت در استان هستیم  لذا از فعالان بخش خصوصی در این حوزه در استان و راه اندازی شرکت های توسعه گردشگری سلامت در کشورهای هدف به اتاق بازرگانی فارس دعوت می کنیم.

وی با اشاره به اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان گفت: ما به دنبال ایجاد حلقه اتصال بین دانش و تخصص پزشکان و سرمایه هستیم تا ضعف های موجود را برطرف کرده و برای توسعه استان ثروت آفرینی کنیم.

کد خبر 1233893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha