پرونده  سی‌اُمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کرمانشاه بسته شد

مراسم اختتامیه سی‌اُمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار کرمانشاه و آیین تجلیل از برگزیدگان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار  امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در مراسم  آیین تجلیل از برگزیدگان استانی،گفت:به وجود آوردن زمینه های پیوند و دوستی با کتاب، از اهمیتی خاص برخوردار است، کتابخوانی علاوه بر ایجاد ارتباط بین ما و مطالعه، درهای دانش و بینش را بر روی ما باز می کند و آگاهی های روشنی بخشی به خواننده می دهد و افق های جدیدی از اندیشه و فهم را در برابر آدمی می گشاید.

 

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ،افزود: کتاب، ابزار مناسبی برای بازتاب نور و جلوه جمال فرهنگ اسلامی و انسانی بر دل های ماست، در پرتو کتاب می توانیم شکوفایی و سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی و انسانی را به نظاره بنشینیم و خودمان را برای رشد و تعالی آماده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۰ باب کتابخانه عمومی در سطح استان  فعال هستندکه از این تعداد ۶۴ باب کتابخانه شهری،۲۳باب کتابخانه روستایی و سه باب بصورت کتابخانه سیار در سطح شهرستان های هرسین، جوانرود و قصرشیرین فعالیت دارند.

 

حسنی خونسار تصریح کرد: در حال حاضر موجودی کتابخانه های استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب و ۶۰ هزار نفر نیز در آنها عضویت دارند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ، اظهار کرد:  آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از برنامه های شاخص نهاد کتابخانه های استان طی یک سال گذشته برگزار و در این جشنواره۴۰ هزار نفر شرکت کردند و ۵۱۲ نفر نیز به عنوان برگزیدگان استانی آن معرفی شدند.

 

وی،گفت:  ۱۴ نشست کتابخوانی با عنوان «محفل کتابدانان» برگزار و  در ایام اربعین حسینی نیز سه موکب در کرمانشاه، قصرشیرین و خسروی برگزار کرده و بالغ بر ۵۰۰برنامه فرهنگی را در آنها اجرا و در سال گذشته سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص شد که صرف تعمیر و تجهیز ۲۵ کتابخانه استان کردیم.

 

در پایان این مراسم انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان های دالاهو، هرسین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و کنگاور به عنوان برترین انجمن های کتابخانه های عمومی استان معرفی و از فرمانداران این شهرستان ها به عنوان روسای این انجمن ها تقدیر شد.

 

در ادامه این مراسم  از خانواده زنده یاد محبعلی فشی خیر برتر در حوزه کتاب تجلیل و از سمیه جلیلیان به عنوان پیشکسوت برتر عرصه کتاب و زهرا آقایی مسئول کتابخانه کانون ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کرمانشاه هم به عنوان کتابدار برتر تجلیل شد.

در این مراسم کتابخوانان برتر استان در رده سنی هفت سال، آوا فدایی از اسلام آبادغرب، در رده سنی هشت تا ۱۲سال، فاطمه خزایی از شهرستان صحنه، در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال امیرمحمد ادیب منش از شهرستان گیلانغرب، در رده سنی ۱۹ تا ۲۹ سال معین قاسمی از شهرستان سنقر و کلیایی و در رده سنی ۳۰ سال به بالا سهیلا کرم بسی از شهرستان کرمانشاه به عنوان کتابخوانان برتر معرفی و تجلیل شدند.

 

همچنین،علیشاه وفاعهد نیز به عنوان خدمتگزار برتر کتابخانه های عمومی استان معرفی  و در بخش ویژه برتر کتابخانه های استان هم بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی امیرکبیر منتخب و از الهام خنجر کتابدار این بخش تجلیل شدند.

 

کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان هرسین هم با مسئولیت رضا ویس مریدی به عنوان کتابخانه برتر استان معرفی و در بخش مسئولان برتر کتابخانه های استان هم از ملیحه حاتمی از شهرستان هرسین و آرش محمدخانی از شهرستان دالاهو تجلیل شد.

 

در بخش پایانی هم سونیا مرادی از شهرستان اسلام آبادغرب به عنوان کتابدار برتر استان معرفی و تجلیل شد.

 

کد خبر 1233917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha