ابتلا به آنفلوآنزا در بالاترین حد/ ۴۳ درصد نمونه‌های آنفلوآنزا مثبت است

صداقت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استان گلستان گفت که حدود ۴۳ درصد از نمونه گیری آنفلوآنزا از بیماران شدید تنفسی بستری شده در استان، مثبت است.

مهدی صداقت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به آنفلوآنزا اظهارکرد: وضعیت ابتلای افراد به ویروس آنفلوآنزا در استان در بالاترین حد قرار دارد و لازم است مردم مراقبت های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان به نمونه گیری از بیماران با علایم حاد تنفسی اشاره کرد و گفت: در دو هفته‌اخیر، نتایج حدود ۴۳ درصد از نمونه گیری آنفلوآنزا از بیماران شدید تنفسی بستری شده در مراکز درمانی استان مثبت بوده است.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم خاطرنشان کرد: زدن ماسک در فضای بسته و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حدود زیادی از ابتلای افرهد به این ویروس پیشگیری می کند.

 

صداقت افزود: افرادی که علائم آنفلوآنزا مانند بدن درد، سرفه، گلودرد و تب دارند حتما از حضور در جمع خودداری و در منزل استراحت کنند.

 

وی با بیان اینکه طول دوره بیماری آنفلوآنزا ۷ تا ۱۰ روز است، یادآور شد: علاوه بر علائم گفته شده، این بیماری در برخی موارد مشکلات گوارشی نیز ایجاد می‌کند.

 

کد خبر 1234010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha