طرح های موثر مقابله با آسیب های اجتماعی حمایت می شوند

فلاح لاله زاری ازاعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت طرح های موثر مقابله با آسیب های اجتماعی خبردادوگفت: به طرح های دریافتی در صورت تأیید بودجه اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری امروز(۳۰آبان) در مراسم اختتامیه طرح های مددکاری دینی و پیشگیری از اعتیاد در حوزه علمیه خواهران سمنان گفت: در حال حاضر بهترین راه در جهت ریشه کن سازی مواد مخدر مشارکت عموم مردم و اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آمادگی این اداره کل برای دریافت طرح های فرهنگی مبارزه با آسیب های اجتماعی توسط موسسه های معتبر خبر داد و گفت: این طرح ها باید موثر، جذاب و مبتنی بر ابزارهای نوین باشد.

 

وی تصریح کرد: اجرای طرح های فرهنگی موثر و جذاب می تواند بسیاری از مشکلات و مسایل جامعه را حل کند و مانع از بروز مسایل و حوادث در جامعه شود.

 

فلاح لاله زاری مهمترين راه مقابله با آسيب هاي اجتماعي را تقويت باورهاي ديني دانست و خاطرنشان کرد: مي توان با ارتقا سطح آگاهي شهروندان و با برنامه ريزي مناسب و جذب افراد در برنامه هاي فرهنگي با جنگ نرم دشمن مقابله كرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: خانواده ها بايد با انتقال مهارت هاي تربيتي و آموزشي زمينه را براي رشد فکري فرزندان خود فراهم آورند تا فرزندان در مقابل تهديدات موجود قدرت تصميم گيري درست داشته باشند و از بروز معضلات اجتماعي پيشگيري کنند.

 

وی ضمن تشکر از مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان و نیز دست اندرکاران اجرای طرح مددکاری دینی و پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: این طرح نیز به دلیل خوب و موثر بودن، جذابیت، انجام آن به صورت چهره به چهره باعث شد تا به موفقیت برسد که جا دارد از دست اندرکاران کانون دانش آموختگان کوثر مجری این طرح تقدیر شود.

 

فلاح لاله زاری  به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح های مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ها برای مقابله با معضل اعتیاد، مباحث مربوط به جمعیت، طلاق و ... باشد و در صورت ارائه طرح خوب می تواند در کمیته مذکور مورد تایید قرار گیرد و برای آن بودجه اختصاص یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سال گذشته در این  خصوص در استان سمنان ۷۰ طرح از طریق سامانه سکو دریافت شد که 34 طرح به تصویب رسید و قریب سه میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها اختصاص یافت.

 

وی تصریح کرد: امسال نیز از موسسه های فرهنگی معتبر درخواست می شود تا طرح های خوب و موثر خود را به این اداره کل ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

حوزه علمیه خواهران در قالب این طرح ها دو طرح مددکار دینی و پیشگیری از اعتیاد و تربیت کنشگر متخصص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد را با کمک کانون دانش آموختگان کوثر سمنان با دریافت ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار اجرایی کرده است.

 

در پایان مراسم از عوامل اجرایی این طرح ها تجلیل شد.

 

 

 

 

کد خبر 1234108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha