نمود اجتماعی جامعه قرآنی باید تقویت شود

مجیدی مهر گفت: جامعه قرآنی مزین به سجایای اخلاقی هستند و ولی به نظر می رسد نمود اجتماعی آن باید تقویت شود و با توجه به جایگاهی که در بین مردم در رویدادهای سیاسی، فرهنگی، و غیره وجود دارد این جامعه قرآنی نیاز به سازماندهی مجدد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حمید مجیدی مهر درمراسم قرعه کشی مرحله نهایی نغمات دینی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی که امروز (دوشنبه ۳۰ آبان) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، بیان کرد: رسانه یار اصلی حوزه فرهنگ در کشور است و در حوزه قرآن هم رسانه حرف اول را می زند به طوری که اگر می خواهید پیام خود را به سراسر کشور و دنیا به ویژه در حوزه قرآن منتقل کنید این رسانه هست که دامنه مخاطبان میلیونی خود را به شما هدیه می کند.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسابقات سراسری نغمات دینی ادامه داد: قزوین در آذر ماه میزبان مسابقات کشوری در حوزه نغمات دینی است و این استان در سالیان سال در حوزه نغمات دینی خوش درخشیده به طوری که ۱۰ گروه تواشیح درجه یک در این استان مشغول فعالیت هستند.

 

وی اعلام کرد: انتظار می رود جامعه قرآنی در این حوزه تماشاگر نباشند و بلکه به معنای واقعی کلمه فعال و موثر باشند و اگر در هر حوزه ای پیشکسوتان و بزرگان آن حوزه، خود دست اندرکار نباشند به نتایج کامل دست پیدا نمی کنیم و جامعه قرآنی در ایام برگزاری این مسابقات منتظر دعوت نامه نباشند بلکه خودشان باید دیگران را دعوت کنند.

 

مجیدی مهر تصریح کرد: الحمدالله جامعه قرآنی مزین به سجایای اخلاقی هستند و ولی به نظر می رسد نمود اجتماعی آن باید تقویت شود یعنی با توجه به جایگاهی که در بین مردم در رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره وجود دارد این جامعه  قرآنی نیاز به سازماندهی مجدد و تقویت آرمان دارد و نیاز دارد بازمهندسی کند که در این حوزه چه کاری می توانسته انجام دهد که دیگران را هم به انجام بهتر آن امور وادار کند.

 

وی تأکید کرد: امروز اگر مجموعه نظام به این جمع بندی برسد که پیام رسان های موثر و مقبولش در دل مردم توانسته اند به آن شخصیت اصلی خود برسند و آن کارکرد واقعی خود را داشته باشند، نظام نباید ابایی داشته باشد از اینکه بخواهد اینترنت و یا پیام رسان خارجی قطع شود زیرا معتقد است چشم مردم به آن پیام رسان های میدانی خودش است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز ما باید به عنوان جامعه متدین و مذهبی در کنار حکومت، این نقش را ایفا کرده و پیام رسان محله می شدیم به طوری که عنوان می شد فلان قاری و حافظ معتمد ماست و این یعنی ظرفیت عظیم که به نظر می رسد از این ظرفیت غفلت کرده ایم و باید آن را تقویت کنیم و فقط به دادن بیانیه اکتفا نکنیم و مردم باید این شیرینی حضور فرد قرآنی را در کنار خود و در مشکلات اجتماعی را حس کنند.

 

وی با اشاره برگزاری مسابقات نغمات دینی اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم از بسترهای رسیدن به انس قرآن است و مرحله بعد تدبر در آیات بوده که اگر این مهم حاصل شود عامل به قرآن می شویم و مسابقات بستر انگیزشی است تا افراد حرکت رو به جلو داشته باشند.

 

مجیدی مهر با اشاره به رقابت ۲۳۹ نفر در این مسابقات افزود: در مسابقات سراسری نغمات دینی که در آذر ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود در رشته دعاخوانی از بین ۸۰۰ نفر شرکت کننده  ۱۹ نفر از خواهران به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند و در رشته هم خوانی خواهران هم ۱۱ گروه شرکت دارند.

 

وی اعلام کرد: در رشته اذان ویژه برادران از ۲ هزار نفر شرکت کننده ۱۹ شرکت کننده به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با هم به رقابت می پردازند و در رشته دعاخوانی برادران از یک هزار و ۷۰۰ شرکت کننده ۲۲ نفر به مرحله نهایی راه یافته اند و در رشته همخوانی و مدیحه سرایی برادران هم ۱۹ گروه در مرحله نهایی رقابت خواهند داشت.  

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: قرعه کشی این مسابقات به صورت الکترونیکی انجام می شود و در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ آذر ماه که این مسابقات برگزار می شود در تلاش هستیم تا شخصیت های تراز اول کشور هم حضور یابند و از همه قرآنیان هم دعوت می کنیم در این برنامه شرکت کنند.

 

وی یادآور شد: دور بعد مسابقات سراسری نغمات دینی به میزبانی کرمان برگزار می شود که جایزه ویژه بخش بین الملل به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این مسابقه اضافه می شود.

 

گفتنی است در پایان این نشست، قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات سراسری نغمات دینی برگزار شد.

 

کد خبر 1234154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha