ارائه راه حل برای رونق کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام پژمانفر گفت: برای حرکت در مسیر انتخاب بین فضای مجازی و فیزیک کتاب باید دلسوزی و تعلق خاطر به ارزشهای اسلامی در افراد باشد در غیر این صورت این حرکت در مسیر خوبی ادامه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر امروز دوشنیه (۳۰ آبان) در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اضافه کردن کتاب به سبد خانوار زندگی مردم، گفت: حوزه کتاب و کتابخوانی یکی از مسایلی است که متاسفانه در جامعه امروز از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط آحاد مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان با کتاب از آمار مناسبی برخوردار نیست و اگر مطالعات درسی، خواندن به واسطه فضای مجازی و تلاوت قرآن را لحاظ نکنیم، آماری که گزارش داده می شود نگران کننده است.


وی بیان کرد: این وضعیت ایرانی است که مبحث کتاب و کتابخوانی و بهره برداری از کتاب جزیی جداناپذیر از  فرهنگ آن بوده است. با توجه به این مسائل باید بدنبال راه حلی برای رفع موانع بر سر راه و رونق بیشتر کتاب و کتابخوانی باشیم.


حجت الاسلام پژمانفر خطاب به منتخبین این مراسم، گفت: دقت و تعهد شما می تواند علاوه بر ایجاد حس دلبستگی به کتاب در افراد، باعث تغییر مثبت مسیر زندگی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان شود. کتابداران کار بزرگی را انجام می دهند چرا که مانند طبیبی مهربان و حاذق با استفاده از کتابهای مفید می توانند انس با کتاب را در افرادی به وجود آورند که هیچ الفتی با آن ندراند. همچنین باید در این مسیر از روشهای خلاقانه نیز استفاده کرد.


وی ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص دقت و تلاش بسیار در راستای انتخاب کتاب، افزود: متاسفانه امروز کتابهای بسیاری وجود دارد که به واسطه محتوای نامناسب می توانند به راحتی ذهن افراد را درگیر خودکنند و اطلاعات نادرستی را در اختیار آنان قرار دهند. شما می توانید با معرفی کتابهای مناسب، مردم را به سمتی هدایت کنید که به جای استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی از فیزیک کتاب برای مطالعه استفاده کنند، هر چند کاری بسیار سخت است چرا که مولفه هایی همچون جذابیت قلم و موضوع کتاب را نیز مدنظر داشت. 


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای حرکت در مسیر انتخاب بین فضای مجازی و فیزیک کتاب باید دلسوزی و تعلق خاطر به ارزشهای اسلامی در افراد باشد در غیر این صورت این حرکت در مسیر خوبی ادامه نخواهد داشت. 


وی اظهار کرد: باید مانند طبیبی حاذق با دقت فراوران وارد عرصه شویم و از ذهن و فکر مردم مراقبت کنیم چرا که بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی موجود در جامعه ناشی از ناآگاهی است. در این مسیر همه دستگاه های اجرای و رسانه ها باید کار مناسب را انجام دهند تا این خلا و ناآگاهی موجود را با کتاب خوب پر کنند. 


حجت الاسلام پژمانفر افزود: امروز جامعه دچار بیماری ناآکاهی شده و ما باید به عنوان طبیب نه تنها به دنبال رفع بیماری باشیم بلکه باید به دنبال عامل آن نیز باشیم. آن را شناسایی و به فکر رفع آن باشیم.

کد خبر 1234185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha