طرح راهداری زمستانه کردستان آغاز شد

نوذری گفت: طرح راهداری زمستانه در استان کردستان آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۶۵۵ نفر از نیروهای راهداری در این طرح فعالیت دارند.

رامبد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه از ۱۵ آبان در استان اظهار کرد: ۶۵۵ راهدار استان کردستان در طرح راهداری زمستانه فعالیت دارند که از این تعداد ۵۵۰ نیروی فعال راهداری بخش دولتی و ۱۳۵ نیروی بخش خصوصی در اختیار این اداره‌کل هستند.

 

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه طرح راهداری زمستانه از ۱۵ آبان ماه آغاز شده است، افزود: این طرح تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی تداوم خواهد داشت.

 

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر در استان ۲۶ راهدارخانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند، البته بخشی از این راهدارخانه‌ها به اسکان کسانی که در جاده‌ها مانده و دچار مشکل می‌شوند اختصاص پیدا می‌کند.

 

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: راهداران بخش دولتی موظف به ارایه خدمات در تمام محورهای شهری و روستایی هستند اما نیروهای بخش خصوصی تنها در راه‌های روستایی و در مواقع بارش برف مشغول به کار می‌شوند.

 

 

وی به تعداد ماشین آلات آماده شده برای اجرای طرح راهداری زمستانه اشاره کرد و گفت: ۳۱۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه در بخش خصوصی در اختیار راهداران قرار گرفته است تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه های شهری و روستایی در مواقع بارش اقدام کنند.

 

 

نوذری با بیان اینکه ۳۶ اکیپ راهداری در بخش دولتی و ۳۵ اکیپ بخش خصوصی آماده خدمات‌رسانی هستند، اظهار داشت: همچنین ۳۵ هزار تُن شن و ماسه نیز خریداری و برای مواقع بخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

 

 

کد خبر 1234220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha