نخستین مهرواره «گاهی به آسمان نگاه کن» در زنجان برگزار می شود

نخستین مهرواره علمی فرهنگی هنری و ادبی « گاهی به آسمان نگاه کن»" همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز علمی فرهنگی هنری ادبی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ستاره شناسی، علمی است که با مشاهده و توضیح وقایعی که در خارج از زمین و جو آن رخ می‌دهد سر و کار دارد. این علم منشا پیدایش و خواص فیزیکی و شیمیائی اشیائی که قابل مشاهده در آسمان بوده (و خارج زمین قرار دارند) و همینطور فرآیندهای منتجه از آنها را مطالعه می‌کند.

 

با توجه به گستردگی شاخه های علم نجوم و علاقمند بودن بسیاری از کودکان و نوجوانان به این شاخه از دانش، برگزاری مهرواره نجوم بستری فراهم می نماید برای رشد و اعتلای دانش و بینش کودکان و نوجوانانی که همواره با لذت به آسمان شب می نگرند.

 

برگزاری این مهرواره موجب ایجاد یک فضای رقابتی در مرحله اول برای منجمان آماتور گروه های سنی کودک و نوجوان و در مرحله بعد فراهم آوردن فضای فعالیت و علم آموزی در حوزه نجوم می شود. در چنین فضایی قطعا جنبه رقابتی بسیار کم رنگ خواهد بود و بخش رقابتی تنها جنبه انگیزشی خواهد داشت و هیجان مثبتی در فضای برنامه ایجاد خواهد کرد.

 

در این راستا کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان زنجان با توجه به اهمیت موضوع و نقش تاثیرگزار کانون در مسائل علمی فرهنگی هنری ادبی و ترویج آن با برنامه‌های غیرمستقیم و در راستای ترویج علم نجوم و زنده کردن این علم کهن در بین کودکان و نوجوانان، بالا بردن سطح علمی علاقه مندان به مفاهیم علمی،  اطلاع رسانی صحیح و علمی در مورد موضوعات روز علم نجوم در ایران و جهان، هموار کردن راه تحقیق و پژوهش برای علاقه مندان به پژوهشگری در حوزه علم نجوم، ارائه راهکارهای آموزشی و پروژه‌های نجوم آماتوری برای مشتاقان غیرحرفه‌ای نجوم و فعالیت و همکاری با گروه ها و تشکل های دولتی و غیر دولتی در حوزه نجوم اقدام به برگزاری این مهرواره کرده است.

 

مهرواره گاهی به آسمان نگاه کن در چهار بخش قصه گویی، مقاله نویسی، عکاسی، دست سازه های نجومی در رده های کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی نونهال(۹+سال)، نونگاه(۱۲+ سال)، نوجوان(۱۵+ سال) و گروه سنی  ارشد (۱۸ تا ۲۲ سال) و در قالب علمی، فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می شود.

 

ارسال آثار از طریق ورود به سایت کانون و انتخاب بخش ارسال آثار به آدرس  www.zanjan.kpf.ir  خواهد بود.دبیرخانه این مهرواره زنجان، اراضی پایین کوه، پارک نجوم ، مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان واقع است.

 

شرکت‌کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۳۴۵۴۵۴۷-۰۲۴ تماس بگیرند. بازه زمانی مهرواره ۱۵ آبان  تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ و برگزاری اختتامیه مهرواره و معرفی برگزیدگان ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی معرفی خواهند شد.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از دارندگان بهترین آثار در هر بخش با توجه به شرایط به گونه‌ای شایسته  تقدیر خواهد کرد.

کد خبر 1234317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha