تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار به  مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند

قناعت با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع های فرهنگی خراسان جنوبی در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش بینی شده است، گفت: سه میلیارد تومان برای اجرای عملیات احداث مجتمع فرهنگی هنری مهرشهر تخصیص می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱ آذر) در بازدید از حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: در گذشته حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی رو به روی هم بودند اما اکنون در کنار یکدیگر فعالیت دارند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع ما محدود است، افزود: مطالبات مطرح شده درست است اما ضعف جدی که داریم بحث کمبود منابع است.

 

وی بر استفاده از فرصت به وجود آمده باید برای توسعه هنر استان خراسان جنوبی تاکید کرد و ادامه داد: نسبت به گذشته توجهات و منابع مالی افزایش خواهد یافت و با افزایش هم افزایی و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها می توان بسیاری از موضوعات را پیش برد.

 

قناعت با تاکید بر اینکه حوزه هنری از مهم ترین دستگاه ها جهت حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، افزود: سمت و سوی حوزه هنری به سمت انقلاب اسلامی است و تلاش می کند تا نسل جدید را با استفاده از ابزار هنر به سمت آرمان های انقلاب اسلامی سوق دهد.

 

استاندار خراسان جنوبی به دغدغه های حوزه هنری اشاره کرد و گفت: طی یک جلسه با فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان و حل دغدغه های حوزه هنری بپردازید و این موضوع نیازمند یک تعامل است و وظیفه مسئولان است تا از این حوزه فرهنگی حمایت های لازم را داشته باشند.

 

قناعت در ادامه تاکید داشت: باید هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی استان افزایش پیدا کند تا از ظرفیت دستگاه های دیگر با توجه به کمبودهای اعتباری استفاده کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه هنری استان فضای مستقلی ندارد، افزود: یکی از فوریت های این جلسه بررسی همین موضوع است چرا که حوزه هنری ملک استیجاری دارد و مجتمع حوزه هنری در مهرشهر بیرجند با تامین اعتبار باید به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع های فرهنگی خراسان جنوبی در سفر دوم رئیس جمهور به استان  پیش بینی شده است.

 

قناعت در ادامه بیان کرد: در سفر اول ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های فرهنگی استان در نظر گرفته شده بود که ۱۰ میلیارد تومان آن در هفته های اخیر تخصیص یافت.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار مجتمع حوزه هنری در مهرشهر باید از منابع مختلف پیگیری شود، ادامه داد: اکنون سه میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت تا عملیات اجرایی آن آغاز شود و این اعتبار ابلاغ خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: تعدادی از آثار تاریخ شفاهی استان را معرفی کنید تا در خصوص چاپ این کتاب ها اعتباری در نظر گرفته شود و در خصوص حل مشکل بیمه و کمبود مکان برای هنرمندان و سایر مشکلات از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1234440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha