گیلان مجری فعالیت های نوآورانه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور شد

غلامی با بیان اینکه کتاب نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند گفت: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان مجری فعالیت های نوآورانه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سیاوش غلامی امروز (سه‌شنبه، ۱ آذر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند اظهار کرد: پیرو دستورات نماینده معزز رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر پیرامون ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اعضای هلال احمر، از سوی معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت احمر، حجت الاسلام امیر چهری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر گیلان، مجری فعالیت‌های نوآورانه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: پس از اجرای این طرح در استان به صورت پایلوت این طرح در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

 

وی کتاب را یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی دانست و گفت: این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

 

غلامی تصریح کرد: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

 

وی گفت: در واقع آراسته شدن به فضایل اخلاقی، انحرافات فکری و جلوگیری از خودباختگی در برابر بیگانگان در سطح جامعه در گرو افزایش دانش و آگاهی یکایک افراد جامعه است و این مهم نیز با درک ارزش و جایگاه کتاب و اهتمام به مطالعه آن مرتبط است.

 

غلامی در ادامه مطالعه و کتابخوانی را ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان دانست و اذعان کرد: همچنین در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می شود.

کد خبر 1234448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha