نماینده پارلمان فرانسه: نژادپرستی و اسلام هراسی در اروپا درحال افزایش است

نماینده پارلمان فرانسه در واکنش به اظهارات نژادپرستانه یک نماینده دیگر این کشور، گفت: نژادپرستی و بیگانه هراسی و اسلام هراسی در جامعه اروپا به ویژه فرانسه افزایش یافته است. این مسئله برای چهره فرانسه در سطح بین المللی خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السیاسی، پس از آنکه «گرگوار دو فورناس» نماینده راستگرای افراطی فرانسه در اظهاراتی نژادپرستانه به «کارلوس مارتینز بیلونگو» نماینده پارلمان فرانسه گفت که «به کشورت برگردد»، واکنش نشان داد و گفت: نژادپرستی در سراسر اروپا وجود دارد.

این اظهارات را نمایندگان حزب بیلونگو توهین نژادپرستانه به همکار آفریقایی تبارشان عنوان کردند.

 

فورناس هنگامی که درباره وضعیت مهاجران در مدیترانه صحبت می کرد، برسر همکار خود کارلوس مارتینز بیلونگو فریاد زد و گفت: اجازه دهید آنها به آفریقا برگردند و یا شاید(بگذارید به آفریقا برگردند) . این اظهارات جنجال و محکومیت گسترده ای را در بین مردم برانگیخت.

«یائیل برون» رئیس مجلس ملی (پارلمان) پس از اینکه خواست بداند این اظهار نظر توسط چه کسی انجام شده است، جلسه را به حالت تعلیق درآورد و خواستار آن شد تا این مسئله در دستورکار مجلس چهارشنبه قرار گیرد تا امکان بررسی مجازات متخلف باشد.

 

از سوی دیگر، حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در توئیتی در توئیتر نوشت که راست افراطی همچنان نژادپرست و تهوع آور است. باید به سرعت مجازات برای متخلف اعلام شود.

از سوی دیگر، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه گفت: نژادپرستی در دموکراسی ما جایی ندارد.

 

وی همچنین از پارلمان خواست تا این نماینده راست افراطی را مجازات کند.

در همین حال، «مارین لوپن» تاکنون واکنش یا نظر نداشته است. اما جردن باردلا که جانشین رئیس حزب ضد مهاجرت ملی است، مدعی شد که این نماینده قصد داشته بازگشت قایق ها به بنادر آفریقایی را تداعی کند.

 

 بیلونگو در گفتگو با میدل ایست آی گفت: این اظهار نظر برای ملت فرانسه و چهره فرانسه در سطح بین المللی خوب نیست. نژادپرستی و بیگانه هراسی و اسلام هراسی در اروپا به ویژه جامعه فرانسه وجود دارد. پارلمان فرانسه نیز بازتابی از جامعه فرانسه است.

 

این نماینده فرانسه گفت: این اظهارنظر من را ناراحت کرد. از شنیدن این چنین زبانی در پارلمان فرانسه شوکه شدم. با این حال آرام بودم و حرکتی نکردم. شنیدن این حرف‌ها بسیار وحشتناک بود.

 

بیلونگو در والدواز در شمال فرانسه از پدری کنگو تبار و مادری آنگولایی تبار به دنیا آمد. وی معلم زبان فرانسه بود قبل از اینکه به عضویت حزب « فرانسه تسلیم‌ناپذیر» دربیاید.

کد خبر 1234482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha