علائم تمدن سازی ما امروز در حال بروز است/ برای اثرگذاری امروز باید گفتمان درست کنیم

ایرانمنش با اشاره به ترس غرب از تمدن سازی اسلامی گفت: علائم تمدن سازی ما امروز در حال بروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، هانی ایرانمنش، مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی عصر امروز در رویداد ملی « مسیر نجات» ویژه خانواده و جوانی جمعیت در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: یکی از چالش های هر فردی در جبهه حق فهم زمانه است، این زمانه نیز چه اقتضائاتی را برای انسان پدیدار می کند و چه کاری را باید پیش برد.

 

وی افزود: فارغ از مشکلات و ریشه های امروز آن، اگر بخواهیم پدیده را تحلیل کنیم با اتفاق بی نظیری در دنیا طرف هستیم که انسجام جهانی بی نظیر در حوزه ابزار است.

 

ایرانمنش گفت: ما با جنگ یکپارچه ای روبرو هستیم که بنیان آن در حوزه رسانه است.

 

وی افزود: نمونه ای این بود که ما 22 هزار ربات مبتنی برهوش مصنوعی را در اتفاقات اخیر دیدیم و شناسایی شدند که این نشان از جنگ رسانه ای بود.

وی افزود: اتفاق منسجم بی نظیری در اتفاقات اخیر رخ داد و دنیای غرب به این اتفاق رسید که امروز این اتفاق را برای ما صورت دهد که حتی در مقابله با داعش نیز این اتفاق صورت نگرفت.

 

ایرانمنش ادامه داد:  این اتفاقات و انسجام ها و بسیج سلبریتی ها و اتفاق نظر رسانه های خارجی علیه ایران امور عادی نبود تا جایی که بسیاری از رکودهای رسانه ای نیز جابه جا شد.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی بیان کرد: هدف اصلی این اتفاقات مخاطب جهانی بود و الا بسیاری از رفتارهای رادیکال اساسا رخ نمی داد.

 

وی گفت: بخش زیادی از تحولات درون ایران نقش سوژه ای ایفا کرد یعنی اساسا اتفاقی که در نقطه ای می افتد برای نقش یک پدیده و سوژه رسانه ای برای ایجاد جریان بزرگ بود.

 

ایرانمنش بیان کرد: دنیا در یک وضعیت تحولاتی ایستاده است که یقین کرده که تکانه های بزرگی در حکمرانی و فرهنگ عمومی شاهد خواهد بود و این تکانه ها خیلی زود صورت خواهد گرفت.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی ادامه داد: دنیا در این ضعیت به این رسیده که در این تکانه ها باید جریان تفکری و تصویر انقلاب اسلامی باید مهار شود.

 

وی ادامه داد: دنیا به هر وسیله ای دست زد که بگوید ایران ناکارآمد است و انقلاب اسلامی رو به پایان است که در این اتفاقات اخیر نیز تلاش کرد که تصویرسازی کند.

 

ایرانمنش بیان کرد:  ما بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی در میان همه کشورهای دنیا رکورد کاهش جمعیت داشتیم که عواملی مانند سقط جنین، سزارین، توصیه های خانه های بهداشت، افزایش سن ازدواج، تحولات مربوط به تغذیه دخیل بود اما مهمترین عامل آن مساله گفتمان بود که با عملیات بسیار دقیق  و منسجم مواجه شدیم که حتی برنامه ریزان سازمان بهداشت جهانی این را پیشبینی نمی کردند.

 

وی افزود:  یکی اتفاق بی نظیر قوی منسجم رخ داد که اگر امروز برنامه گفتمانی نداشته باشیم شاهد اتفاقی نخواهیم بود.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: ما امروز هم نیاز به طراحی قدرتمند هستیم و هم این که باید اجرای قدرتمند و بر اساس گفتمان داشته باشیم.

 

ایرانمنش بیان کرد: ما داعیه تمدنی داریم که این داعیه در میان کسانی که فهم تمدنی دارند بسیار جدی گرفته شده است و احساس خطر کرده اند زیرا این یک شعار نیست و برنامه است  و نظام فکری و عملیاتی نیز برای ان در نظر گرفته شده است که همین ها باعث شده که غرب احساس خطر کند.

 

وی افزود: ما پنج بار افول و صعود تمدنی را تجربه کرده ایم به همین خاطر وقتی افرادی که فهم تمدن دارند از ما می ترسند.

 

ایرانمنش بیان کرد: علائم تمدن سازی ما امروز در حال بروز است که از دید رقیبان ما خطرناک است که نمونه های آن بازآفرینی هویت، خیزش علمی است که پس از 250 سال افول علمی دوباره علائمی در خصوص خیزش خود هشدار می دهد.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیان کردند که گام دوم خودسازی و جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که طلیعه ظهور خورشید ولایت عظمی است

 

ایرانمنش گفت: ما مکلف به زمینه سازی برای تمدن سازی و طلیعه ظهور هستیم و اسلام به قدرت فائقه تبدیل شود و این فلسفه وجودی ما است.

 

وی افزود: هرکدام از ما باید نسبت خود را با تمدن سازی پیدا کنیم و نسبت نهادها را نیز در این میان بسنجیم و موضوعات و اولیت ها را بشناسیم.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی بیان کرد: دنیا به محوریت آمریکا به سه بخش توسعه نیافته، توسعه یافته و پیشرفته تبدیل شده است که برای رسیدن به مرحله نهایی راه توسعه را ارائه می دهد و بیان می کند کسانی می توانند تمدن ساز باشند که مسیر توسعه را جلو بروند .

 

ایرانمنش بیان کرد: اما انقلاب اسلامی بیان می کند که تمدن سازی راه اسلام است و نهایت آن نیز به ظهور می رسد که همین باعث شد که غرب یکپارچه علیه ما بیایستد.

 

وی افزود:  یکی از شاخص های پیشرفت از نظر ما مردم گرایی است که اگر شروع تحولات با مردم و میدانداری مردم باشد این نقطه اولی است که در ادعای لمس پیشرفت حرکت کنیم.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: با مردم بودن باید با آگاهی، اراده، عزم جمعی باید صورت گیرد.

 

ایرانمنش گفت: موضوع دیگر پیشرفت از نظر ما عدالت بود که به عنوان نظریه تاخیری، ترمیمی و توزیعی بودن آن خیلی به خدمات اجتماعی شبه است و ما به عدالت معنایی توجه داریم و حضرت آقا نیز در طرح ها از آغاز به عدالت توجه دارند.

 

وی افزود: رشد مادی و معنوی توامان به عنوان گام دیگر در توسعه و پیشرفت است که انقلاب اسلامی آن را دنبال می کند و دشمنان ما از این می ترسند.

 

مسئول مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع و پژوهشگر حوزه اجتماعی بیان کرد: برای اثرگذاری امروز باید گفتمان درست کنیم و سوار بر جنگ روایت ها و تسلط بر تحولات سبک زندگی و وارد جریان یشرفت گرایی شویم تا بتوانیم موفق شویم.

 

وی افزود: اگر بخواهیم در موضوعات مختلف باید کار کنیم باید به ابزارهای مختلف مسلط شویم و تحول اجتماعی را خلق کنیم و سرعت آن را بالا ببریم.

 

کد خبر 1234536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha