پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان سامان راه‌اندازی شد

همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «پیشخان خدمات کتابخانه‌ای رویش» در روستای چم چنگ از توابع شهرستان سامان راه‌اندازی شد.

احمد فرهادی در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «پیشخان خدمات کتابخانه‌ای رویش» در روستای چم چنگ از توابع شهرستان سامان راه‌اندازی شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای طرح پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار و همچنین تعدادی از روستاهای استان، زمینه لازم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به کتاب از خدمات این حوزه فرهنگی فراهم می شود.

 

وی افزود: استقبال مطلوب از طرح «پیشخان خدمات کتابخانه‌ای رویش» موجب شده است تا توسعه آن به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد.

 

فرهادی به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها اشاره و تصریح کرد: کتابخانه معین پیشخان رویش چم چنگ، کتابخانه شهید جعفرزاده سامان است که ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، به طور متناوب نیازهای مطالعاتی مراجعین را فراهم می کند.

 

در ادامه حجت الله ریاحی، بخشدار بخش مرکزی با بیان مطالبی با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی، ایجاد و توسعه بیشتر فضاهای کتابخوانی را مستلزم همکاری مردم و مسئولین شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد که انشا الله با حمایت خیرین و همراهی مسئولین بتوانیم شاهد افتتاح کتابخانه در این روستا باشیم .

 

سپس سید حسن موسوی، دهیار روستای چم چنگ ضمن تشکر از همت و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان جهت راه اندازی پیشخان رویش، این طرح را آغاز همکاری های بیشتر در زمینه ایجاد و راه اندازی کتابخانه نهادی در سطح روستای چم چنگ دانست.

 

کد خبر 1234552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha