برتری گیلانی‌ها در مرحله منطقه‌ای جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی

قصه‌گویان گیلانی دو عنوان برگزیده و یک عنوان شایسته تقدیر بخش منطقه‌ای بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از آنِ‌خود‌کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیین پایانی بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که دوشنبه(۳۰ آبان) به میزبانی کانون استان تهران برگزار شد با درخشش قصه‌گویان گیلانی همراه‌ بود.


فاطمه زارعی با قصه «نبرد دیو سپید» و امیر تنها با نقل «رودابه و کک کوهزاد» عنوان برگزیده بخش آیینی‌ سنتی بزرگسالان را کسب کردند و پریا طاهری، دیگر قصه‌گوی گیلانی نیز با نقل«رستم و سهراب»، شایسته تقدیر بخش آیینی‌ سنتی گروه سنی نوجوان‌ شد.


در این مسابقات ۷۸ قصه‌گو از استان‌های البرز، خراسان شمالی، سمنان، تهران، گیلان، گلستان و مازندران با یکدیگر به رقابت پرداختند که سودابه امینی، پروانه کیانیان و فریبا حبیبی داوری بخش ملی و  وحیده نظری داوری بخش زبان اشاره را برعهده‌ داشتند و فهیمه باروتچی، داور بخش آیینی سنتی این مرحله از جشنواره قصه‌گویی بود.


گفتنی‌ است، مرحله استانی این جشنواره در استان گیلان، روزهای ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد و با معرفی ۱۳ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای به کار خود پایان‌ داد.
 

کد خبر 1234657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha