۴۵ محفل قرآنی در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام فائزی گفت: به مناسبت چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی، ۴۵ محفل انس با قرآن طراحی شده که از اول دی‌ماه در سراسر استان و همه شهرها و شهرستان‌ها با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام فائز فائزی، امروز چهارشنبه (2 آذر) در مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین قدم برای برنامه‌ریزی ای مسابقات، تشکیل کمیته‌های مختلف در دبیرخانه مسابقات بود که تا این رویداد بزرگ قرآنی به نحو احسن برگزار شود.

 

دبیر اجرایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی، با بیان اینکه برای این مسابقات 11 کمیته تشکیل شده و مسئول هر کمیته معرفی و احکام صادر شده است افزود: یکی از مهمترین کمیته‌ها، فرهنگی است که باید برنامه‌های فرهنگی و نوآورانه را برای مسابقات قرآنی کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وی اضافه کرد: کمیته محافل قرآنی نیز به مناسبت چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، 45 محفل انس با قرآن طراحی کرده که از اول دی‌ماه در سراسر استان و همه شهرها و شهرستان‌ها با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فائزی، با اشاره به اینکه همچنین به منظور آشنایی و نشر معارف قرآنی، در کنار مسابقات کشوری، از اول دی‌ماه مجموعه مسابقاتی در سطح استان برگزار می‌شود عنوان کرد: مسابقات قرآنی رادیویی، آموزش و پرورش (ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم، مساباقت خاص دانشگاه‌های سراسر استان و مسابقات در سطح حوزه‌های علمیه خواهران و برداران برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی، 22 دی‌ماه در شهرستان اهواز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما دی‌ماه را یک ماه قرآنی در نظر گرفتیم و بحث تبلیغات و ایجاد فضای قرآنی در سطح استان را خواهیم داشت که با کمک فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مجموعه دستگاه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

 

دبیر اجرایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی یاد آور شد: برنامه‌های ویژه‌ای طراحی می‌کنیم که این رویداد فقط یک مسابقه قرآنی با تعدادی از نخبگان قرآنی کشور نباشد؛ بلکه می‌خواهیم از این طریق معارف، اندیشه‌ها و مفاهیم ژرف قرآنی را در سطح جامعه و اقصی نقاط استان اشاعه دهیم، باید بتوانیم به مناسبت این مسابقات، تدبر قرآنی را در سطح استان بیشتر کنیم.

 

لازم به ذکر است، در بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی، ۱۷۸ نفر از سراسر کشور حضور دارند که در بخش برادران در رشته حفظ کل 28 نفر، حفظ 20 جزء 12 نفر، قرائت 29 نفر و ترتیل 27 نفر هستند و در بخش خواهران نیز 25 نفر در حفظ کل، 18 نفر در حفظ 20 جزء، 16 نفر در قرائت و 23 نفر در ترتیل به این دوره از مسابقات راه یافتند.

 

در این جلسه قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی به صورت هوشمند و مکانیزه انجام شد. این مسابقات 22 تا 28 دی‌ماه در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1234691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha