بیش از یک هزار نفر عضو شورای دانش آموزی مدارس آستارا شدند

خالقوردی‌پور از عضویت بیش از یک هزار نفر از محصلان شهرستان آستارا در شورای دانش‌آموزی مدارس خبر داد.

بیژن خالقوردی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اظهارکرد: بیست‌و‌ پنجمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی با مشارکت ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۵۰ واحد آموزشی شهرستان آستارا برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا افزود: امسال بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از طریق انتخابات به مدت یک سال به عضویت شورای دانش‌آموزی مدرسه درآمدند.

 

وی با بیان‌اینکه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا حق شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی را داشتند، تصریح‌کرد: برای منتخبین شورای دانش‌آموزی کارت شناسایی صادرشده و آنها با عضویت در شورای مدرسه می‌توانند در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های محل تحصیل هم‌سالان خود نقش ایفا کنند.

 

خالقوردی‌پور گفت: در مدارس با جمعیت دانش‌آموزی ۱۰۰ نفر، پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل، در مدارس با جمعیت دانش‌آموزی ۱۵۰ نفر، هفت نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و در مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر، ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به علی‌البدل انتخاب شدند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به اینکه فعالیت اجتماعی و گروهی این افراد برای کمک به توسعه مدرسه، فرصت خوبی در اعتلای آموزشی و پرورشی ایجاد می‌کند،خاطرنشان‌کرد: برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در راستای افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان در تعیین سرنوشت آینده‌شان است و افزایش مسئولیت‌پذیری و تقویت خودباوری در بین دانش‌آموزان ازجمله اهداف انتخابات شورای دانش‌آموزی است.

کد خبر 1234769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha