۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه های مختلف گردشگری مصوب شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۶۳ میلیارد ریال برای حوزه های مختلف گردشگری استان مصوب شده که از این میزان، ۱۴۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال از محل استانی و ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل ملی است.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی  با بیان اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی در حوزه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: امسال سعی بر این است زیرساخت های گردشگری برای مناطق نمونه هدف گردشگری استان هزینه و مورد توجه قرار گیرد تا معرفی روستاها بابت آداب و رسوم، تاسیسات گردشگری، ارائه خدمات، گردشگری مذهبی، سلامت و کشاورزی نیز مجوز بگیرد.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تاکید بر اجرای پروژه‌های گردشگری مورد نظر برای توسعه و رونق این حوزه در استان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در زمینه گردشگری از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده که زیرساخت های آن نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و در صورت تخصیص اعتبار، جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

 

 

اسماعیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری، رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و فضای تولید استان تصریح کرد: نهایت تلاش خود را برای توسعه و شکوفایی روزافزون استان با توجه به ظرفیت ها و مزیت های خاص آن بکار گرفته ایم و با این اقدامات به دنبال رفع عقب افتادگی های استان در بخش های مختلف هستیم.

 

 

وی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات ملی و استانی، ۷۴ میلیارد ریال برای زیرساخت های گردشگری خراسان شمالی تخصیص یافته که این میزان اعتبار برای زیرساخت های حوزه گردشگری از جمله سروس بهداشتی، آب، برق، گاز، راهسازی، تاسیسات و غیره براساس جانمایی هایی که قبلا انجام شده و هنوز کار نشده هزینه خواهد شد.

 

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

 

 

 

کد خبر 1234828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha