پیش بینی ۱۲۰ هکتار نهال کاری و بذرکاری در اراضی سطح جنگل

مدیر اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود ۱۲۰ هکتار نهال کاری و بذرکاری در سطح اراضی جنگل استان صورت گیرد.

مهدی قدیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی عنوان کرد: در هر منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی، بارندگی، خاک و آب در هر هکتار ۱۵۰ تا ۵۰۰ اصله نهال کشت می شود که با توجه به وضعیت خشکسالی استان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اصله نهال و در جنگل های هیرکانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ اصله نهال در هر هکتار کشت می شود.

 

 

مدیر اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت حوزه های زیست محیطی، منابع طبیعی از طریق توسعه سرانه فضای سبز، بهره برداری از فضاهای عمومی، شهری و بوستان ها، ارتقای نقش مردم و گروه های جهادی در توسعه نهال کاری و جنگل کاری، ایجاد شور، نشاط اجتماعی از طریق جلب مشارکت مردمی، کارآفرینی، کاهش گرد و غبار، کمک به محرومیت زدایی و آگاه سازی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

 

قدیمی اضافه کرد: دوهزار و ۴۸۷ هکتار اجرای جنگل کاری در قالب پویش ایران سرسبز در خراسان شمالی انجام شد.

 

 

وی بیان کرد: پویش مردمی نهال کاری و بذرکاری(ایران سرسبز) در طرحی به نام شجره طیبه از سال گذشته در این استان آغاز شده  که قرار است به مدت ۱۴ سال تا سال ۱۴۱۴ اجرا شود که تاکنون با مشارکت گروه های جهادی، کوهنوردی، اقشار مختلف مردم و سایر دستگاه های دولتی ۵۶ هکتار نهال کاری و ۲ هزار و ۴۳۱ هکتار بذرکاری گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی انجام شده است.

 

 

جنگل های خراسان شمالی در گستره چهار میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را  در خود دارد.

 

 

کد خبر 1234831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha