حفظ منزلت و جایگاه خانواده شهدا در مسیر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید تشکیل شد برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و نظام تربیتی باقی ماند و امتداد یابد و حفظ منزلت، شأن و جایگاه خانواده های شهدا و ایثارگران هم جزئی از توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز (پنجشنبه ۳ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین به دلیل سبقه فوق العاده در حوزه تمدن سازی، انتظار می رود در حوزه حفظ فرهنگ تمدنی این سرزمین بزرگ، نقش جدی داشته باشد و در تأسیس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم چهره های شاخص این استان این را نشان دادند و این انتظار ذهنی نیست بلکه امری عینی است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امیدواریم با توجه به شرایطی که استان قزوین دارد الگو بوده و نقش الگویی برای سایر استان ها داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: بنیاد شهید تشکیل شده است برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زیرا اگر نگاه خدمات محور و معیشت محور در ذهن امامین انقلاب بود نیازی به تشکیل بنیاد شهید نبود، همانطور که سامانه های مربوط به حمایت های اجتماعی در دستگاه های مختلف هست و با قاعده گذاری می شد خدمات ویژه ارائه شود.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: بنیاد شهید تشکیل شد برای اینکه این فرهنگ و نظام تربیتی باقی ماند و امتداد یابد و حفظ منزلت، شأن و جایگاه  خانواده های شهدا و ایثارگران هم جزئی از توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی اعلام کرد: ایثارگران و شهدا به نیابت از کل جامعه رفتند و ایثار کردند حال به لحاظ اخلاقی نسبت به ایثارگران و شهدا و بازماندگان چه رفتاری باید داشت، دین اخلاقی نسبت به این خانواده ها وجود دارد که شورای عالی ترویج با این نگاه درست شد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بنیاد شهید به عنوان معاونت ریاست جمهوری در نظر گرفته شده زیرا از مسئولیت های ریاست جمهوری است امیدواریم در تشکیل شورا جدیت بیشتری باشد و هر سه ماه یکبار جلسات شورا تشکیل و به موضوع ترویج ایثار و شهادت و امور ایثاگران و مسائل آنها پرداخته شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم عملکرد همه دستگاه های کشور در حوزه عمل به قوانین و مسئولیت ها در حوزه ایثار و شهادت را احصا کرده و خدمت مقام معظم رهبری و ریاست قوا بفرستیم و امسال از دستگاه ملی شروع کردیم.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مسکن و گلزارها در حال حاضر تعداد کسانی که نزد ما ثبت نام کردند ۴ هزار و ۵۸۳ نفر هستند که فاقدان مسکن بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۶ نفر در اولویت اول هستند زیرا کسانی هستند که در طی ۴۰ سال هیچگونه خدمات مسکن اعم از وام و زمین از ما نگرفته اند و طبق قانون وظیفه داریم بر اساس الگوی مسکن، زمین واگذار کنیم و اینها به جز همت منطقه ای امکان ندارد و البته ما هم آماده کمک به این حوزه هستیم.

 

وی تأکید کرد: در حوزه گلزارهای شهدا، قزوین تنها استانی است گلزارها را در آن تمام کردیم و خوشبختانه ساماندهی گلزارها در حال اتمام است که ان شاالله کمک شود این مهم هم به نتیجه رسد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی ۲ هزار و ۱۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۲ نفر فرزندان شهدا هستند که در بحث تسهیلات برای خوداشتغالی در استان در این حوزه عقب هستیم.

 

وی گفت: در حوزه درمان خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی دارد ولی برخی مراکز در قزوین مقداری مشکلاتی دارند، باید توجه داشت مسئله ایثارگران مسئولیت همه است و خواهشمندیم در این حوزه توجه جدی شود و نباید این قشر به زحمت افتاده و حتی به آنها بی احترامی شود.

 

قاضی زاده هاشمی به مرکز توانبخشی ایثارگران در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه توانبخشی ما قول می دهیم مدرن ترین مرکز توانبخشی استان را ایجاد کنیم که همکاری برای اتمام این مرکز نیاز است.

 

وی افزود: ساخت فیلم سینمایی برای شخصیت های حوزه ایثار و شهادت یکی از اقدامات ماست که بخشی ما کمک می کنیم و بخشی هم از منابع بند کاف قانون را دستگاه های می توانند بگذارند تا این کار عملی شود.

 

کد خبر 1234854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha