عدم تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ در موعد مقرر/ پرداخت یارانه منطقی نیست

گودرزوند چگینی با بیان اینکه به طور قطع و یقین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در زمان خودش مصوب نخواهد شد گفت: پرداخت یارانه در شرایط تورمی اصلا منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه (پنجشنبه،۳ آذر ) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: مجلس مدتهاست منتظر ارائه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت است تا بتواند بر اساس آن بودجه را تدوین و مصوب کند از طرفی این برنامه با یکسال تاخیر قرار است ارائه شود.

 

نماینده شهرستان رودبار در مجلس با بیان اینکه به طور قطع و یقین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در زمان خودش مصوب نخواهد شد تصریح کرد: با توجه به وضعیت لایحه بودجه سالانه و احتمال یک تا سه دوازدهم شدن آن که مشکلات خاص خودش را خواهد داشت در حال رایزنی هستیم تا دولت برنامه هفتم توسعه را به صورت بخش به بخش جهت بررسی و تصویب به مجلس ارائه نماید.

 

گودرزوند چگینی گذشت هفت ماه از زمان طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی و نظارت مجلس بر این امر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بنده جزو مخالفان حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بودم زیرا با وجود اینکه اجرای آن مشکلات فراوانی داشت اما از سوی دیگر حذف آن مشکلات عدیده تری را به بار آورد که آثار آن هم‌اکنون قابل مشاهده است.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: جراحی اقتصادی دولت و برگرداندن قیمتها به شهریور ۱۴۰۰ هیچکدام به خوبی توسط دولت پیاده نشد در حالیکه مجلس دائما به دولت تذکر میداد زیرا معتقدم در شرایط تورمی پرداخت یارانه اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

وی با بیان دولت در بحث قیمت نان مدیریت خوبی داشته اما هنوز در بحث کیفیت آرد و‌امثالهم نارضایتی وجود دارد ابراز داشت: قرار است طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی در شهر هرمزگان به صورت آزمایشی پیاده شود.

 

نماینده شهرستان رودبار در مجلس ادامه داد: عدالت توزیع حق آبه به ویژه در زمان خشکسالی موضوعی است که مورد تاکید و توجه نمایندگان استان گیلان قرار دارد و با وزارت نیرو هم رایزنی‌هایی انجام شده زیرا در صورت تداوم این وضعیت و آغاز به کار سدهای در حال ساخت میزان آورده رودخانه سفیدرود در استان گیلان از این هم کمتر خواهد شد.

 

گودرزوند چگینی یادآور شد: پروژه سد دیورش به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده و با توجه به اینکه بودجه آن هم استانی تامین می‌شود اخیرا ردیف ملی این پروژه و ماده ۲۳ آن مورد تایید قرار گرفت و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۴ این سد که تامین کننده آب پنج شهر و ۲۸ روستاست به بهره‌برداری برسد.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های استان و شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با همه جنگلهایی که در ایران وجود دارد ما تنها شش بالگرد داریم و این واقعا کافی نیست از طرفی رایزنی کردیم حداقل چند دستگاه آتش‌نشانی به شهرداری‌های شهرستان رودبار تعلق یابد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

 

کد خبر 1235007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha