انتخاب «انس سروار» نماینده مسلمان به عنوان بهترین سیاستمدار اسکاتلند در سال ۲۰۲۲

یک روزنامه اسکاتلندی از انتخاب «انس سروار» نماینده مسلمان پارلمان اسکاتلند به عنوان بهترین سیاستمدار این کشور برای سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،  روزنامه اسکاتلند «هرالد» اعلام کرد: «انس سروار» نماینده مسلمان پارلمان اسکاتلند به عنوان بهترین سیاستمدار این کشور برای سال 2022 میلادی انتخاب شد.

سروار ریاست جزب کارگر اسکاتلند را برعهده دارد. وی اولین مسلمان پاکستانی تبار مقیم اسکاتلند است که این سمت را در اختیار دارد.

 

این روزنامه نوشت: سروار بهترین نماینده اپوزیسیون اسکاتلند در مقابل دولت «نیکولا استورجن» نخست وزیر این کشور است. به همین دلیل جایزه دیگر متعلق به بهترین مناظره کننده را نیز کسب کرده است.

سروار عکس خود را به همراه این جایزه از طریق حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرد و از انتخاب شدن به عنوان بهترین سیاستمدار توسط این روزنامه اسکاتلندی ابراز خوشحالی کرد.

 

وی گفت: این یک افتخار باورنکردنی است که به عنوان بهترین سیاستمدار اسکاتلند برای امسال انتخاب شدم. علاوه براین، جایزه «دونالد دوار» را برای بهترین مناظره کننده در این مراسم که توسط روزنامه هرالد برگزار شد، دریافت کردم.

سروار افزود: شاید من فرد خوش شانسی باشم که این جوایز را دریافت می کنم، اما این مسئله به لطف و حمایت جدی گروه کاری شگفت انگیز من اتفاق افتاده است.

 

سروار پیام تبریک تعدادی از وبلاگ نویسان و سیاستمداران مانند «فیصل چودری» نماینده اسکاتلندی را که عکس سروار را منتشر کرد و به او برای دریافت دو جایزه تبریک گفت، دریافت کرده است.

 

در همین حال، زمرد الزاهد، فعال  اجتماعی گفت: ماهمیشه از نظرسیاسی در یک خط نیستم، اما باید اعتراف کنم که جایگاه شما به عنوان یک مخالف سیاسی قوی رو به رو رشد است. به شما تبریک می گویم ، شما سزاوار این جایزه هستید.

انس سروار، یکی از 9 اعضای مسلمانی است که در مجلس عوام کرسی دارد.

 

سروار معتقد است که حضورش در این مجلس نشانه بارزی از تمایل مسلمان و توانایی شان در ادغام شدن در این جامعه است زیرا آنها بخشی از این جامعه هستند.

در فوریه 2009 میلادی نیز روزنامه کثیرالانتشار «د سان» سروار را «بهترین سیاستمدار جوان اسکاتلند» معرفی کرد.

کد خبر 1235747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha