اقدامات مداخله جویانه  اروپا در امور داخلی ایران ثمربخش نخواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات اروپایی ها مداخله در امور داخلی ایران است، گفت: قطعا تلاش آنها ثمربخش نخواهد بود.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به دخالت های کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که کشورهای اروپایی اقداماتی برای مداخله در امور داخلی ایران انجام دادند و بانی صدور یک قطعنامه در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند و در این چهارچوب رویکرد منفی را علیه کشورمان در پیش گرفتند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما این اقدامات را مداخله در امور داخلی مان می دانیم و سازوکار داخلی را برای رسیدگی به آسیب هایی که در تحولات اخیر شاهد آن بودیم، طراحی کرده ایم و با کمک وزارت کشور کمیته ای تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: اقدامات اروپایی ها بیش از همه ناشی از تلاشی است که آنها تحت تاثیر القائات جریانات ضد ایرانی دنبال می کنند؛ جریان ضد ایرانی در اروپا لابی های فعالی را شکل دادند. این لابی ها بر روی رفتار دولت های اروپایی تاثیر گذاشته است. ما فکر می کنیم بخشی از این تاثیرگذاری و تلاش اروپایی ها برای تقویت اغتشاشگران در داخل نیز هست چرا که وقتی توان اغتشاشگران در داخل با مخالفت مردم با آنها و مقابله نیروهای امنیتی کاهش پیدا می کند، آنها سعی می کنند از ابزار حقوق بشر به عنوان ابزاری علیه کشورمان استفاده کنند و سعی کنند انرژی جدیدی را به اغتشاشگران بدهند ولی حتما شاهد خواهند بود که شرایط اجتماعی ایران از فضای ناآرامی عبور کرده است و تلاش آنها ثمربخش نخواهد بود.

کد خبر 1235935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha