دانش آموزان عشایری، پناهگیری و خروج اضطراری را آموزش دیدند

مدیر جمعیت هلال احمر فاروج گفت: دانش آموزان مدرسه عشایری روستای یام، پناهگیری و خروج اضطراری در برابر زلزله را آموزش دیدند.

حمیدرضا یاقوتی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: 96 دانش آموز دختر مدرسه عشایری با حضور در مانور پناهگیری و خروج اضطراری از آموزش های لازم در این حوزه برخوردار شدند.

 

 

مدیر جمعیت هلال احمر فاروج افزود: علاوه بر آن، آموزش مدیریت  زلزله و تخلیه اضطراری با رویکرد مدرسه ایمن در مدرسه دخترانه کوثر شهرستان با حضور مربیان جمعیت هلال احمر هم برگزار شد.

 

 

وی با اشاره به تشکیل 12 کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر در سطح مدارس شهرستان افزود: در هر کانون 30 دانش آموز عضویت دارد و در مجموع 360 نفر در سطح این کانون ها فعال شده اند.

 

 

مدیر جمعیت هلال احمر فاروج با اشاره به اینکه فعالیت های دانش آموزی جمعیت در قالب این کانون ها انجام می شود، افزود: تشکیل کانون های دانش آموزی از ابتدای آبان هر سال انجام می شود و مهمترین وظایف این کانون ها جذب دانش آموزان برای طرح های مرتبط با این قشر است.

 

 

یاقوتی با اشاره به اینکه مانورهای انجام شده در این دو مدرسه در راستای برنامه های این کانون ها بوده، بیان کرد: ارائه دوره های آموزشی کمک های اولیه، تشکیل تیم های دادرس و مسابقات امدادی از فعالیت های مربوط به این کانون هاست.

 

 

 

کد خبر 1235977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha