خدمات بانکداری اسلامی برای اولین بار در «داکا» راه اندازی شد

فعالیت‌های بانکداری اسلامی «بانک ملی اعتبار و تجارت» و شعبه اسلامی این بانک در «داکا»،پایتخت بنگلادش به طور رسمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tbsnews»، فعالیت‌های بانکداری اسلامی «بانک ملی اعتبار و تجارت» و شعبه اسلامی این بانک در «داکا»،پایتخت بنگلادش به طور رسمی راه اندازی شد.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده درباره راه اندازی خدمات بانکداری اسلامی در داکا آمده است که «محمد رشید»، مدیر عامل و رئیس اجرایی  «بانک ملی اعتبار و تجارت» ریاست این مراسم را بر عهده داشت.

 

رشید گفت: با توجه به وضعیت موجود، چالش‌ها و پتانسیل بانکداری اسلامی در بنگلادش، فعالیت‌های بانکداری اسلامی «بانک ملی اعتبار و تجارت» مبتنی بر شریعت را با مجوز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر قرار است یک شعبه بانکداری اسلامی کامل و همچنین میز خدمات بانکداری اسلامی در چهار شعبه دیگر داشته باشیم و بعدا میز خدمات بانکداری اسلامی در تمامی شعب و زیرشاخه های ما به صورت مرحله ای معرفی می شود.

 

«ابوالبشار»، رئیس بانک مرکزی در داکا نیز به عنوان میهمان اصلی این مراسم  سخنرانی کرد و گفت: «بانک ملی اعتبار و تجارت» متعهد است نیازهای مشتریان را برآورده کند و بهترین خدمات بانکی مبتنی بر فناوری را در اسرع وقت ارائه دهد.

وی همچنین بر اهمیت فعالیت‌های بانکداری اسلامی و نظام مالی در بافت اجتماعی-اقتصادی بنگلادش تاکید کرد.

 

ابوالبشار ابراز امیدواری کرد که فعالیت های بانکداری اسلامی مبتنی بر شریعت در کنار بانکداری متعارف موجب تسریع در کل فعالیت های اقتصادی کشور از جمله بخش بانکی شود.

وی از همه تاجران و کارشناسان خواست تا از خدمات بانکداری اسلامی  «بانک ملی اعتبار و تجارت» استفاده کنند.

 

رئیس بانک مرکزی در داکا همچنین گفت: ما محصولات و خدمات خود را در پرتو تعالیم قرآن و حدیث و با رعایت کامل موازین شرعی ارائه می دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که آغاز این روند جدید به بانک کمک کند تا دامنه خدمات خود را گسترش دهد و بتواند نیازهای مشتریان را برآورده کند.

 

به گفته کارشناسان اقتصادی ،بانکداری اسلامی یکی از سریع‌ترین رشدها را در میان صنعت های اقتصادی دارا است.

دارایی یا درآمدزایی بانکداری اسلامی  اکنون بیش از 2 تریلیون دلار است و انتظار می رود که تا سال 2023 به 3.8 تریلیون دلار برسد.

.

طبق بررسی جمعیت جهان ، 1.9 میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارند و این زمینه را برای خدمات بانکداری اسلامی و پتانسیل این صنعت برای گسترش دامنه خود به تمام نقاط جهان فراهم می کند.

کد خبر 1236011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha