گفتگوی شهردار کرمان با مردم| از وجود فشارها درباره ساختمان های ناایمن تا اقدمات انجام شده در آرامستان جدید

شعرباف در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان راجع به موارد مختلفی از جمله ساختمان های ناایمن، آرامستان جدید، ورودی های نازیبای شهر، ناهمگون بودن فضای سبز و... با مردم گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سعید شعرباف، دوشنبه شب(7 آذر) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان راجع به موارد مختلفی با مردم گفتگو کرد و در ابتدا به مسئله مهم «ساختمان های ناایمن» در شهر کرمان پرداخت.

 

شهردار کرمان با بیان اینکه این ساختمان ها حتی اگر ناایمن هم نبود اما به دلیل نمای نازیبا باید تعیین تکلیف می شد؛ تصریح کرد: همه ساختمان هایی که نمای کامپوزیت دارند در واقع مانند یک بمب آتشین می توانند شهر را دچار مشکل کنند که متأسفانه بسیاری از اینها هنوز وارد فرآیند پایان کار نشدند.

 

وی گفت: برخی هم پایان کار گرفتند اما تخلفاتی دارند که بخشی از کار به عهده شهرداری و برخی به عهده نهادهای عمومی است اما درباره این ساختمان ها به سطوح مختلف نامه نگاری شده و اصرار داریم نسبت به آنچه با جان مردم سر و کار دارد، لحظه ای مسامحه نشود؛ افزود: امیدوارم لازم نباشد تا در گفتگوی ویژه خبری اسم بیاوریم اما اگر احساس کنیم کار از مسیر اداری بیش از حد طولانی می شود و جان مردم را دچار مسئله می کند آن را با مردم در میان می گذاریم.

 

شعرباف تصریح کرد: درباره برخی نهادها و ساختمان ها بعضاً فشارهایی{مبنی بر عدم پیگیری} وجود دارد و لیست آن موجود است که باید تعیین تکلیف شود.

 

وی در ادامه، تشخیص ناایمن بودن یک ساختمان را موضوعی کاملاٌ تخصصی عنوان و بیان کرد: گاهی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای مجازی می شود که در پی آن زندگی کسبه را دچارمسئله می کند که با تیم های سازه قرارداد بستیم و در خصوص برخی پروژه ها وارد اقدام شدند.

 

شهردار کرمان به آتش سوزی سال گذشته ساختمان صالح المهدی در ابتدای خیابان شریعتی اشاره و تصریح کرد: بنده با قطعیت اعلام نمی کنم این ساختمان ناایمن است اما به طور کلی به لحاظ نمای نازیبا، امکان ادامه آتش سوزی و تا تعیین تکلیف وضعیت تغییر سازه، ادامه حیات این مجتمع وجود ندارد زیرا احتمال خطر درباره این ساختمان وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: برخی ساختمان های شهر کرمان اساساً مسیر نظام مهندسی برای نظارت را طی نکردند.

 

شعرباف در خصوص انتقادات فراوان به عدم وجود زیرساخت های لازم در آرامستان جدید کرمان با این توضیح که این تصمیم قبل از بنده اتخاذ و نسبت به آن اقدام شده است؛ گفت: در خصوص انتخاب مکان آرامستان جدید باید کار کارشناسی بیشتری صورت می گرفته زیرا هنگام افتتاح به هیچوجه زیرساخت های لازم را نداشته است.

 

وی افزود: در سال جاری بودجه قابل توجهی برای تأمین این زیرساخت ها گذاشته شده و بیش از 50 تا 55 میلیارد تومان به صورت مستقیم هزینه شده که برای تکمیل بیش از 100 میلیارد تومان دیگر لازم دارد.

 

شهردار کرمان از روشنایی تمام مسیر آرامستان طی یک ماه آینده خبر داد و در خصوص ناایمن بودن جاده به دلیل وجود شیب هم اظهار کرد: به لحاظ اصولی نیاز به خط دوم برگشت از آرامستان داریم که 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که آن را در اولویت سال 1402 قرار دادیم اما شیب عرضی نقاط حادثه خیز را اصلاح کردیم.

 

وی افزود: پارکینگ آرامستان آسفالت شده و قرارداد برای ایجاد مراکز تجاری منعقد شده و طبق مطالعات انجام شده ساخت غسالخانه 6 تا 7 ماه زمان می برد.

 

شعرباف با تأکید بر اهمیت ایجاد فضای سبز در این مکان ادامه داد: آب شرب نیز هنوز لوله کشی نشده و هزینه قابل توجهی صرف ممانعت از سیلاب از بالادست به سمت آرامستان شده است.

 

وی در خصوص نازیبابودن ورودی های شهر آن را دغدغه مشترک مردم دانست و توضیح داد: اقدامایت برای دو ورودی مهم شهر از طرف جاده تهران و جاده زرند در دست اقدام است که چند کیلومتر قبل از این ورودی ها به عهده راهداری است ضمن اینکه نسبت به اصلاح ورودی جاده قدیم ماهان نیز اقداماتی شده و بخشی از محدوده شرف آباد هم به دلیل موقعیت تجاری این منطقه نیز اصلاح شده است.

 

شهردار کرمان در خصوص فضای سبز شهر کرمان یکی از مشکلات را شوری آب دانست که کیفیت فضای سبز را زیر سئوال می برد؛ گفت: توزیع فضای سبز در شهر کرمان نامتوازن است در حالیکه سرانه آن استاندارد است.

 

وی از انجام اقداماتی برای توسعه فضای سبز شهر کرمان به ویژه در نقاطی که این سرانه پایین تر از دیگر نقاط شهر است خبر داد و درباره سهم پساب فاضلاب برای پایداری فضای سبز تصریح کرد: متأسفانه این مهم در پروژه عظیم فاضلاب شهر کرمان نادیده گرفته شده و در قرارداد نیامده است.

 

شعرباف با تأکید بر اینکه اگر این میزان پساب در اختیار شهر قرار نگیرد، فضای سبز در آینده از دست می رود زیرا در همه شهرهای ایران سهم مشخصی از پساب برای پایداری فضای سبز در اختیار شهر قرار دارد؛ گفت: اخیراً ۲۵ هزار مترمربع فضای سبز در نقاط پراکنده شهر کرمان و ۵۰ هزار مترمربع در نقاطی که سرانه این فضا در آن پایین بوده، کار شده است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش مشکلات ترافیک در شهر کرمان را جدی خواند و گفت: 108 دستگاه اتوبوس و خودروی ون خریداری شده که طی ماه های آینده وارد سیستم حمل و نقل شهر می شود.

 

شهردار کرمان همچنین به سطل های زباله مدیریت شده با حل مسائل مرتبط به آن از جمله تفکیک زباله و ... اشاره و بیان کرد: دور دوم سفرهای مسجدی خود را با 20 مسجد آغاز کردیم تا پروژه های آینده شهر را از خود مردم بگیریم.

 

وی در پایان گفت: برای سالگرد سوم شهید سلیمانی فضای متفاوتی در کرمان خواهیم داشت.  

کد خبر 1236122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha