۹۰ درصد متقاضیان قالیبافی موفق به دریافت تسهیلات شدند

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: امسال ۹۰ درصد متقاضیان قالیبافی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

عبدالله گلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به استقبال خوب متقاضیان از تسهیلات قالیبافی و خیاطی عنوان کرد: با توجه به اینکه این تسهیلات، تنها وام کم بهره با بازپرداخت بلند مدت در حوزه مشاغل خانگی است، استقبال خوبی از آن انجام شد و برای بانوانی که سرپرست خانوار هستند، اشتغالزایی خوبی فراهم کرد.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان افزود: امسال با پرداخت ۸۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۳۰ نفر از متقاضیان، زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر از قالیبافان و خیاطان این شهرستان فراهم شد.

 

گلی اظهار کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات برای متقاضیان، داشتن مجوز مشاغل خانگی از اداره صنعت، معدن و تجارت، گواهینامه فنی و حرفه ای، فعالیت در این حوزه، بازرسی قبل و بعد پرداخت تسهیلات توسط ناظرین این اداره و عدم استفاده از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی است.

 

وی گفت: سال گذشته با جذب ۲۴ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی در حوزه قالیبافی و خیاطی برای ۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

 

گلی افزود: تسهیلات اشتغال در چند حوزه مشاغل خانگی، مشاغل روستایی، مشاغل تبصره ۱۸و ۱۶ (مشاغل مربوط به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی (ره)) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار قالیباف در این شهرستان فعالیت دارند، اضافه کرد: مهم ترین منطقه تولید فرش دستباف در شیروان روستای خانلق از توابع بخش مرکزی است که از تعداد کل قالیبافان این شهرستان، ۸۰ درصد آنان خانم هستند.

 


گلی افزود: هم اکنون هزار کارگاه قالیبافی خانگی در این شهرستان فعالیت دارد که برای ۸۵ کارگاه پروانه کسب صادر شده است.

 


مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: مشکل بیمه، نقدینگی، نبودن مکان مناسب برای خرید و فروش فرش و نبود مکانی ثابت برای فروش فرش از جمله مشکلات قالیبافان این شهرستان است.

 

 

کد خبر 1236134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha