بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزار شد

بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی و تقدیر از خیرین مدرسه ساز در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه امروز روز سه‌شنبه (8 آذر) در بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی که با حضور آیت الله دری نجف آبادی، سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در در فرهنگسرای شهر اراک، برگزار شد، گفت: خیّران استان مرکزی در کشور سرآمد هستند اما خیّران مدرسه‌ساز پیشتاز هستند و جامعه قدردان زحمات این قشر است.

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز همواره در تلاش برای ساخت مدارسی برای تحصیل آینده سازان ایران اسلامی هستند، افزود: خیرین مدرسه ساز در رشد و توسعه آموزش و پرورش استان و بخش‌های دیگر تلاش‌های مضاعفی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خیران با انگیزه خالصانه تلاش می کنند و این کار بسیار ارزشمند است، گفت: بیشتر آنها توانمندی مالی بالا ندارند اما قلب بزرگ دارند و نسبت به آینده کشور و نسل‌های آینده حساس هستند.

 

این مقام مسئول در ادامه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند راهکار برون رفت از بسیاری از مشکلات کشور در بخش‌های مختلف است.

 

 مخلص الائمه با بیان اینکه هزینه‌های فراوانی در بخش‌های مختلف کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شده است، اظهار کرد: اگر به همین نسبت در آموزش و پروش هزینه شده بود، مشکلات در سایر بخش‌ها نیز حل می شد، به نحو متوازنی در این راستا کار و سرمایه گذاری نشده است.

 

استاندار استان مرکزی اجرای سند تحول بنیادین را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: یکی از زیرنظام‌های این سند، تامین فضا و تجهیزات است که باید در گذشته جزو اولویت‌ها قرار می‌گرفته اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و سند ۲۰۳۰ مورد توجه بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی را بیشتر به صنعتی، کشاورزی و اقتصادی بودن می شناسند، ادامه داد: این استان، پیشینه فرهنگی غنی دارد و جزء استان های فرهنگی نیز محسوب می‌شود که ظهورش در خیّران مدرسه‌ساز است.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز چند دهه عمر خود را در این مسیر ارزشمند قرار داده و این مهم و جای تقدیر دارد، بیان کرد: انتظار می رود همه در حد توان خود در مدرسه‌سازی و طرح آجر به آجر و خشت به خشت و یا تهیه تجهیزات مدرسه قدم بردارند.

 

این مقام مسئو با تاکید بر اینکه صنایع نیز باید در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود به این بخش نگاه ویژه داشته باشند، گفت: با همکاری و مشارکت جمعی می توان گام های موثری را در راستای آبادی و پیشرفت ایران اسلامی برداریم.

 

گفتنی است در پایان این جشنواره، از خیران مدرسه ساز استان مرکزی با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

کد خبر 1236364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha