توجه به کانون‌های  مساجد یک ضرورت است/ کانون‌ها با دست خالی نمی‌توانند کاری انجام دهند

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور یک ضرورت است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری با دست خالی نمی توانند کاری انجام دهند و نیاز به اعتبارات و بودجه کافی دارند.

حجت الاسلام محمد سبزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تربیت نسلی معتقد و متدین در کشور گفت: در اتفاقات اخیر متوجه شدیم که تا چه اندازه نقش مساجد و نهادهای فرهنگی و دینی را ضعیف کرده ایم تا جایی که پیوند جوانان و نوجوانان با این نهادها کمرنگ شده است. مسیحیت برای تقویت نهاد کلیسا و دین خود، هزینه های بسیاری را می پردازد به طوری که در سال های اخیر شاهد بودیم که همراه پک فرهنگی، پول هم برای افراد می فرستادند تا مردم را به سمت دین مسیحیت تشویق کنند.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سهم بخش فرهنگ از لایحه بودجه بسیار ناچیز است. با این بودجه و اعتبارات نمی توانیم کاری از پیش ببریم. در حال حاضر خود کم بینی و عدم باورمندی به نظام جمهوری اسلامی در مدارس نزد جوانان و نوجوانان شکل گرفته است یعنی این باور غلط که ما کشور بدبختی هستیم و هیچ نداریم و کعبه آمال هم آن سوی مرزها است در صورتی که وقتی دانش آموزان پیشرفت ها را ببینند و متوجه رشد و بالندگی کشور شدند، قطعا نظرشان نسبت به کشور تغییر می کند.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم نه تنها روحانیون باید در مدارس حضور داشته باشند بلکه باید روحانیونی در مدارس باشند که با نوع ارتباط با کودکان آشنا باشند و در این زمینه آموزش دیده باشند. یک طلبه کاربلد می تواند یک شهر را متحول کند ما با گفت و گو و صحبت و اقناعی کار کردن می توانیم ذهنیتی را که برای جوانان و نوجوانان ایجاد شده است را تبدیل به احسنت کنیم.

 

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیاز و ضرورت کشور است. کانون ها با دست خالی نمی توانند کار فرهنگی و دینی انجام دهند و نیاز به اعتبارات و بودجه دارند.

کد خبر 1236366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha