حضرت زینب(س) باید الگوی رفتاری و اخلاقی همگان باشد

حجت‌الاسلام فنایی با بیان اینکه حضرت زینب(س) نتیجه پرورش یافتن در دامان حضرت زهرا(س) و الگوی تربیتی امام علی (ع) است گفت: حضرت زینب(س) را از لحاظ اخلاق و رفتار باید الگوی خود قرار دهیم. 

حجت‌الاسلام عبدالرضا فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) شخصیتی ارزشمند و الگو و سرمشقی برای تمام زنان  و مومنان جهان است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه حضرت زینب(س) نتیجه پرورش یافتن در دامان حضرت زهرا(س) و الگوی تربیتی امام علی(ع) است افزود: حضرت زینب(س) را از لحاظ اخلاق و رفتار باید الگوی خود قرار دهیم. 

 

وی با بیان از خود گذشتگی‌های حضرت زینب(س) در طول دوران زندگی و در واقعه عاشورا گفت: اگر زینب(س) نبود شاید اکنون واقعه عاشورا به این نحو اثر گذار نمی‌بود.

 

حجت الاسلام فنایی تصریح کرد: آنانی که می‌خواهند حضرت زینب(س) را الگوی خویش قرار دهند، ضروری است، ابتدا آن حضرت را بشناسند، از ویژ‌گی‌ها و خصایص اخلاقی و برنامه‌ها و اهدافی که آن حضرت در زندگی به آنها اهتمام می‌ورزید، آگاهی پیدا کنند، سپس با شناخت کامل آنها را سر‌لوحه زندگی خویش قرار داده، تا بتوانند با تاسی و اقتدا به این بانوی قهرمان و نمونه، یک زندگی سالم و با سعادت داشته باشند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: همزمان با شب میلاد عقیله بنی هاشم جشن میلادی همراه با سخنرانی و مولودی خوانی در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد.

کد خبر 1236424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha