آزادی ۲۰۹ زندانی در استان سمنان / نگاه سازشی در تمامی پرونده‌های استان سمنان وجود دارد

عبدالهی از رهایی ۲۰۹ نفر از زندان‌های استان سمنان درنیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: آزادی این افراد نتیجه سازش در شوراهای حل اختلاف بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد جعفر عبدالهی در حاشیه بازدید از یک مرکز شورای حل اختلاف شهر سمنان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضا بر مصالحه و صلح و سازش مابین طرفین دعوی است، گفت: این اقدام کاهش اطاله دادرسی و همچنین پیش رفتن پرونده را به همراه دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی به ایثار و گذشت تاکید شده است، اظهارداشت: ایجاد مصالحه و سازش و حل یک مسئله و مشکل نیز بر اساس همین فرهنگ نشئت گرفته که می‌بایست به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری ۲۰۹ زندانی استان از بند رهایی یافتند، اضافه کرد: آزادی این افراد نتیجه ایجاد صلح و سازش بین دو طرف در شوراهای حل اختلاف استان سمنان بوده است.

 

عبدالهی افزایش سازش در تمامی پرونده‌ها را یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضا برشمردوبیان کرد: از ابتدای طرح دعوی یا هنگام رسیدگی پرونده این رویه دنبال می‌شود تا به نتیجه دلخواه طرفین برسد.

 

وی تبلیغات لازم توسط رسانه‌ها و فضای مجازی را برای ایجاد مصالحه مورد نیاز دانست وافزود: نگاه سازشی در تمامی پرونده‌های استان سمنان وجود دارد که امیدواریم این روند بیش از پیش در جامعه فزونی یابد.

 

کد خبر 1236507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha