بزرگترین درس حضرت زینب(س) به جامعه بشری امید‌آفرینی بود

حجت الاسلام برقراری گفت:بزرگترین درس حضرت زینب (س) به جامعه بشری امید‌آفرینی و مایوس نشدن بود.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امروز در محفل انس با قرآن دانش آموزان هنرستان شهید بهشتی ملایر ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) گفت:: زینب کبری اسوه صبر و مقاومت بود و و در حادثثه کربلا صبر و مقاومتش به اوج رسید.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در حادثه کربلا شاید ظاهر قصیه شهادت امام حسین علیه السلام و يارانش بود افزود:باطن قضیه رشد اسلام بود تا آیندگان در پرتو این نور اسلام زنده بشوندو وقتی حضرت زینب(س) این  مشکلات را تحمل می‌کند تا اسلام زنده بماند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از این بانوی بزرگ به نام عقیله یاد می‌کند گفت: حضرت زینب(س) ام مصائب بود و ام مصائب  بودن ام الصبر  می‌شود و اگر ام الصبر  نباشی نمی توان ام المصائب باشی زیر ا بدون صبر،  مصائب باعث متلاشی شدن انسان می شود.

بزرگترین درس حضرت زینب(س) به جامعه بشری امید‌آفرینی و مایوس نشدن بود

  حجت الاسلام برقراری با بیان این‌که مصیبتهای حضرت زیتب (س) هدر نرفت و بازار دین را گرم نگه داشت  گفت: بزرگترین درسی که ما از راه زینب کبری می‌گیریم بالا بردن ظرفیتمان است.

وی خطاب به دانش اموزان افزود: دنیا همیشه به یک روال نیست گاهی روی خوش نشان می دهد و گاهی غم و اندوه و  باید مراقب باشیم که  زمانی که  در دوران خوشی هستیم طغیان نکنیم و وقتی هم  دنیا به ما پشت کرد تسلیم نشویم و شکست نخوریم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه نامیدی و مایوس نبودن بزرگترین درسی بود که حضرت زینب به ما آموخت افزود: عشق بین امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) دصف ناشدنی است حادثه کربلا این عشق را می گیرد اما باطن قضیه معامله با خداست.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمود حفظ این نظام از اوجب واحبات است گفت:امام حسین (ع)فدای اسلام شد و با توجه به فرمایش امام راحل  نظام اسلامی را باید با جان و دل حفظ کرد.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان جمهوری اسلامی را حرم می داند که اگر این حرم حفظ شود ما بقی حرم ها خواهد ماند و اگر این حرم از بین برود ما بقی حرم ها نیز از بین می رودو این نشان از این دارد که حاج قاسم عمق و حقیقت نظام جمهوری  اسلامی را فمهمیده بود.

 وی خطاب به دانش آموزان بر ادامه مسیر ائمه اطهار تاکید کرد و گفت: قرآن مسیر روشن زندگی است و در ابن مسیر هر کس قدم گذاشت سعادتمند شد.

امام جمعه ملابر انس گیری دانش آموزان با قرآن به عنوان بهترین راهنمای بشر تاکید کرد و گفت: راه قرآن راه روشن است و شما را در برابر همه آسیبها  بیمه می کند.

 

کد خبر 1236710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha