کاهش ۲۰ درصدی سرقت از منزل در استان گیلان

حدادی از کاهش ۲۰ درصدی سرقت از منزل در گیلان خبر داد و گفت: ۹۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی به پلیس آگاهی گیلان مرتبط با سرقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علیرضا حدادی شامگاه چهارشنبه(۹ آذر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: شایع ترین جرم‌ها در سطح کشور و استان گیلان سرقت است و فراوانی بسیار بیشتری نسبت به سایر جرایم دارد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان اذعان کرد: در حال حاضر طبق رصدهای آماری ۹۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی مقامات قضایی به رده‌های پلیس آگاهی و کلانتری‌های پلیس گیلان مرتبط با سرقت، هفت درصد در حوزه جنایی و پرونده‌های حوزه مالی است. 

 

حدادی اضافه کرد: با تلاش همکاران پلیس، اشراف اطلاعاتی خوبی که وجود دارد و با همکاری خود مردم استان گیلان در حوزه جرایم مهمه کاهش بسیار خوبی دارد به طوری که در هشت ماهه امسال شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت منزل و مغازه و کاهش ۲۵ درصدی سرقت خودرو بودیم.

 

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال جرایمی مانند کیف قاپی و موبایل قاپی در استان گیلان کاهش ۵۵ درصدی داشته‌ایم ابراز داشت: عمده بحث ما در وقوع سرقت‌ها، سرقت خرد است و می‌طلبد که در این حوزه تمامی ادارات و سازمانها پای کار باشند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تاکید بر اینکه در حوزه جرایم مهمه کیفرها متناسب نیست و روی کاهش وقوع آنها اثرگذاری مطلوبی نداشته است اذعان کرد: پلیس برای سارقان سابقه دار سامانه رصد تشکیل داده است تا میزان دوباره ارتکاب به جرم را در آنان کاهش دهد.

 

حدادی با تاکید بر اینکه با همکاری قوه قضاییه و دادسرا یک بانک اطلاعاتی خوبی بین پلیس و قوه قضائیه در خصوص کنترل مجرمان سابقه دار سرقت به وجود آمده است گفت: این بانک اطلاعاتی در حوزه جرایم مهمه و حسن کارایی بسیار بالایی دارد و اگر مجرمان سابقه دار دست به جرایم مجرمانه بزنند تحت تعقیب قرار می‌گیرند. 

 

وی گیلان را از حیث مقابله و کنترل مجرمان استان ششم کشور ذکر و خاطرنشان کرد: بازپروری معتادان در دستور کار پلیس قرار دارد و با توجه به فراوانی مجرمان جرایم خرد و سرقت میطلبد که سایر سازمانها و ادارات پای کار بیایند. 


 

کد خبر 1236727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha