نمایندگان مجلس ایجاد معاونت زیارتی استانداری کرمان را پیگیری کنند

فداکار، خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان برای راه اندازی معاونت زیارتی استانداری به دلیل مرقد شهید سلیمانی، شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، پنجشنبه(۱۰ آذر) با تاکید بر حل مسئله اشتغال به عنوان اولویت نخست؛ اظهار کرد: بسیاری از مشکلات از جمله آسیب های اجتماعی و مسائل اقتصادی و فرزندآوری با اشتغال حل می شود.
 

 

استاندار کرمان با بیان اينکه درباره صنعت مس ضربه زیادی به استان خورده و در این باره عقب افتادگی تاریخی داریم؛ افزود: تولید مس سالهاست که در ۲۵۰ هزار تن مانده اما اگر به هدف گذاری انجام شده برای تولید یک میلیون تن برسد عدد بزرگی است که ارزآوری بالایی دارد.

 

 

وی ادامه داد: در حوزه صنایع پایین دستی هم در استان کاری نشده در حالیکه عمده درآمد مس می تواند در صنایع پایین دستی باشد.

 

 

فداکار گفت: از طرفی کارهای بزرگی در استان از جمله در زمینه انتقال آب،  حوزه معادن، فولاد و... شده اما ظرفیت ها و نیازهای استان فراتر و اقتضائات در بخش های مختلف متفاوت است و این نیاز به وحدت ارکان حاکمیتی و همه جناح ها دارد.


 

استاندار کرمان قانون معادن را برای استان حیاتی دانست و با تاکید بر اینکه معاون معدنی وزارتخانه حتماً باید کرمانی باشد زیرا استان بیشترین معادن کشور را دارد؛ گفت: مالیات استان ۲۲ هزار میلیارد تومان معادل بیش از ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته است.
 

 

وی با افزودن این مطلب که ایمیدرو ضربه زیادی به استان زده و روی پهنه های معدنی دست گذاشته؛ در پایان بیان کرد: گردشگری مقاومت در سفر رئیس جمهوری به استان مصوب شده و پیگیر راه اندازی معاونت زیارتی در استانداری هستیم که رئیس جمهوری هم موافق است اما در رده های پایین تر کار انجام نمی شود که نماینده های مجلس باید پیگیری کنند.

کد خبر 1236802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha