نباید به بهانه خلا قانونی و یا وجود موانع، کاری تعطیل شود

کاظمی گفت: در مقابله با خلا قانونی نوع نگاه مدیران بسیار حائز اهمیت است؛ مهم این است که نگاه تغییر کند و این نباشد که وقتی به کوچکترین مانع برمی‌خوریم، توجیه کنیم یا کار را تعطیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، عباس کاظمی امروز (پنجشنبه ۱۰ آذر) در جلسه هماهنگی شورای مواد مخدر شهرستان قزوین که در فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مسئولان اغلب گلایه دارند که در حوزه اعتیاد، کارتن ‌خواب‌ ها، کودکان کار و آسیب ‌های اجتماعی با ضعف قانون رو به رو هستیم و برخی همین ضعف قانون را دلیل عدم موفقیت خود در پیشبرد اهداف مطرح می‌کنند.

 

فرماندار قزوین ادامه داد: زمانی که قانون متعارض می ‌شود یا هر دستگاه فارغ از هم‌ افزایی با سایر دستگاه‌ ها نگاه بخشی دارد ما چه وظیفه‌ای داریم، آیا باید به دلیل خلا  قوانین در بخشی از موضوعات کار را تعطیل کرد، آیا می‌توان به دلیل مشکلات در ساز و کار اداری پیگیری انجام ندهیم.

 

وی عنوان کرد: برای هرکدام از مشکلات باید سازوکاری  پیدا و مسئله را حل کرد، حتی در مواردی اگر نیاز است از نمایندگان مجلس بخواهیم در آن زمینه قانونی بنویسند که کارگشا باشد، در مقابله با خلا قانونی نوع نگاه مدیران بسیار حائز اهمیت است؛ مهم این است که نگاه تغییر کند و این نباشد که وقتی به کوچکترین مانع برمی‌خوریم، توجیه کنیم یا کار را تعطیل کنیم.

 

کاظمی اعلام کرد: فلسفه برگزاری جلساتی مثل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این است که همه دستگاه ها را به هم نزدیک کرده تا نگاه حل مسئله تقویت شود، اگر نگاه فقظ رفع تکلیف باشد خیلی راحت می توان کم کاری‌ها را توجیه کرد، ما باید بتوانیم با همین ظرفیت های قانونی اقداماتمان را هم افزا جلو ببریم و دستگاه ها بتوانند تصمیم واحد بگیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات موجود به این دلیل ایجاد می‌ شود که نگاه رصدی برای این زنجیره فرایند نداریم، مسائل باید به صورت دائم رصد شود، مدیرانی که با رصد و پیش‌ ینی تصمیم‌گیری می‌کنند کمتر دچار بحران می‌شود؛ وقتی مسئله‌ای به وجود می‌آید باید به سرعت به دنبال حل مسئله باشیم و نباید اجازه دهیم یک موضوع به مسیله فراگیر تبدیل شود.

 

فرماندار قزوین یادآور شد: در هنگام شناسایی مشکل باید بدون فوت وقت برنامه ریزی جدی داشته باشیم وگرنه فرقی بین دولت ‌ها وجود ندارد، تغییرات باید از همین جلسات آغاز شود و مسئولان حاضر نگاه شان پاسخگویی به افراد جامعه باشد، در عرصه‌های مختلف نیاز به هوشیاری، دقت و البته سرعت عمل وجود دارد و مدیران باید بتوانند به سرعت فضا را به نفع مردم تغییر دهند.

 

کد خبر 1236815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha