راه اندازی نخستین هنرستان هنرهای زیبای کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راه اندازی نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران در این شهرستان خبر داد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان محلی در کاشان راه اندازی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: این هنرستان در سال تحصیلی جاری با پذیرش ۳۷ دانش‌آموز دوره متوسطه دوم در رشته‌های فتوگرافیک و پویانمایی کار خود را آغاز کرده است و در سال آتی در چهار رشته پویانمایی، فتوگرافیک، سینما و گرافیک فعالیت خواهد کرد.

 

نمکی ادامه داد: این هنرستان ها با هدف تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور فعالیت می کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: برای ساخت هنرستان هنرهای زیبا کاشان با زیربنای نزدیک به ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

نمکی افزود: هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده است.

 

کد خبر 1237010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha