عشایر خراسان شمالی دغدغه آرد و نفت سفید دارند

سرپرست امور عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر استان امسال با کمبود نفت سفید و آرد روبه رو هستند و در این باره نیاز است تا مورد حمایت قرار گیرند.

رضا روشن ضمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: امسال سهم عشایر از نفت سفید کاهش یافته به طوری که 125 لیتر برای هر ماه کاسته شده است.

 

سرپرست امور عشایری خراسان شمالی افزود: پارسال عشایر برای هر ماه، 220  لیتر نفت سفید دریافت می کردند اما امسال این سهمیه کاهش یافته و این در حالی است که عشایر بیش از اقشار دیگر و بیش از روستاییان به این فرآورده نیاز دارند.

 

وی افزود: در صورتی که سوخت مورد نیاز عشایر تامین نشود، این تولیدکنندگان به ناچار به دنبال خرید سوخت از روستاییان خواهند بود تا در صورت وجود سوخت مازاد در روستاییان، این فرآورده را به صورت آزاد تامین کنند.

 

سهم ناچیز عشایر از آرد 

 

سرپرست امور عشایری خراسان شمالی در باره کمبود سهم آرد برای عشایر استان هم گفت: سهم آرد عشایر استان ماهانه تنها 12 کیلوگرم برای هر خانوار است که این رقم بسیار کم است و پاسخگوی نیاز نیست.

 

روشن ضمیر خاطرنشان کرد: قوت اصلی عشایر، نان است و بر این اساس سهم آرد عشایر باید به دو برابر افزایش یابد.

 

وی اظهارداشت: از این پس قرار است اختصاص نفت سفید و آرد عشایر بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در مرکز ملی آمار ایران انجام شود این در حالی است که اطلاعات برخی از خانوار عشایری خراسان شمالی هنوز در مرکز آمار تایید نشده است.

 

روشن ضمیر گفت: اطلاعات بیش از دو هزار خانوار عشایری این استان هنوز در مرکز آمار تایید نشده است.

 

 

کد خبر 1237140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha