ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه امنیتی دارد

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه امنیتی دارد یعنی اینکه باید این فرهنگ بماند تا آیندگان ما بمانند گفت: امروز دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام یوسفعلی شکری عصر امروز(شنبه، ۱۲ آذر) در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه هدف از تشکیل بنیاد شهید خدمت به انسان هایی بود که در قبل و حین انقلاب مجاهدت کرده و شهید و جانباز شده بودند، گفت: هدف بنیاد ارائه خدمات فرهنگی، هدایتی و اجتماعی به جامعه ایثارگری بود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه برای حضرت امام راحل رسیدگی به پیشکسوتان انقلاب بسیار مهم بود افزود: پیش چشم امام خمینی( ره) شهدا به قدری بزرگ بودند که قهقه مستانه شان «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» بود و در دوران جنگ نیز امام، شهدا، جانبازان و آزادگان را با نگاه ویژه می نگریست. 

 

وی با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری می بایست برای رفع مشکلات آنان باشد نه چیز دیگری، تصریح کرد: ما هویتی جز خدمتگذاری به خانواده ایثارگران نداریم و این مهم باید یک سیاست اصلی برای ما باشد.

 

حجت الاسلام شکری بیان کرد: این رسالت برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ارتقا معنویت در بین خانواده شهدا و کارکنان بنیاد شهید باید محقق شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به خانواده های شاهد و ایثارگر علاوه بر وظیفه کاری باید برگرفته از عمق وجود ما نیز باشد، گفت: ما باید با طیب خاطر و شوق و علاقه این خدمت را عرضه کنیم و خود را در این مسیر صاحب ثواب های بیکران الهی بدانیم.

 

حجت الاسلام شکری خاطر نشان کرد: در یک جنگ تمام عیار جهانی، دشمن آتشی را علیه ملت و ملک ایران به راه انداخت که رزمندگان ما مردانه پای آن ایستاده اند و جنگ را با افتخار به پیروزی رساندند و از این رو وقتی می گوییم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه امنیتی دارد یعنی اینکه باید این فرهنگ بماند تا آیندگان ما بمانند.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اینکه چرا دشمن امروز به ما حمله نمی کند گفت: در فرهنگ ایران اسلامی رهبر ما آن نوجوان 13ساله ای است که زیر تانک می رود و آن را منفجر می کند و دشمن از این فرهنگ می ترسد، وقتی دشمنان می دانند که ایرانی ها تا این اندازه جانباز هستند نمی توانند به ما حمله کنند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده ایثارگران را یک احساس مسئولیت اجتماعی جدی دانست و افزود: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان به عنوان انسان های برگزیده، تاریخ الگویی معنوی در جامعه می سازد.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به حرکت و قیام میرزا کوچک جنگلی که هم با خودی هایی که نمی فهمیدند دشمن کیست و هم با روس و انگلیسی هایی که ایران را مستعمره خود می دانستند جنگید تصریح کرد: این سلحشور گیلانی که در کوهستان های خلخال سرش را از تن جدا کردند، آینده نگر و عالم بود که حاضر نشد برای روس و انگلیس نوکری کند چرا که عزت، کرامت انسان ها و آینده مردمش برایش مهمتر بود.

 

این مقام مسئول افزود: باید بدانیم که ما در ۲ خط شیطانی و رحمانی، خط مقاومت و وادادگی در کجا قرار داریم و چه چیزهایی در جامعه ما پیش رونده و چه چیزی پس رونده هستند و در این بین جایگاه خود را در این جریان بازشناسی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: هر چقدر بتوانیم در جایگاهی که هستیم مانند دانشگاه ها، دبیرستان ها، مدارس، ادارات و مساجد و... عمل صالح و خدمت صادقانه انجام دهیم و در عین حال عیب پوش جامعه باشیم و آنرا اصلاح کنیم، نقش خود را در گسترش تمدن بزرگ و تاریخی اسلام به درستی ایفا کرده ایم.

کد خبر 1237264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha