۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

تقی‌زاده از افزایش ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد.

نعمت‌الله تقی‌ زاده در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح کاشت قراردادی گندم نیز به تازگی در استان آغاز شده است و کشاورزان می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح و مشارکت در آن به آدرس اینترنتی شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه و پس از ثبت‌نام با این شرکت قرارداد ببندند.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت اجرا می‌شود، تصریح کرد: تحقق خودکفایی در تولید گندم، حمایت از کشاورزان با حذف واسطه‌ها و تولید محصول باکیفیت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

وی اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند برای ثبت قرارداد به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه و نرم‌افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

 

تقی زاده با تاکید بر اینکه سیم کارت تلفن همراه باید بنام خود کشاورز باشد تا فرایند استعلام به درستی انجام گیرد، تصریح کرد: کشاورز می‌توانند پس از ثبت مشخصات فردی و مشخصات سطح زیر کشت با تایید الکترونیکی قرارداد را منعقد کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان با مشارکت در این طرح از بسته‌های تشویقی برای تهیه نهاده و بیمه محصول بهره‌مند می‌شوند و دولت بهای گندم دریافتی را به قیمت خرید تضمینی پرداخت می‌کند.

 

تقی زاده با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گندم‌کاران فعال در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: امید است با استقبال خوب کشاورزان بتوان این طرح را با موفقیت در استان اجرا کرد.

 

کد خبر 1237276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha