توسعه آموزش های فنی و حرفه ای  باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

مختاران با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد درآمد در جامعه را به همراه خواهد داشت.


وهب مختاران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری ،غرفه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این اداره کل در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برپا شد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران است ،گفت: تحکیم روابط بین کنشگران و تجاری سازی فناوری و ارتقای قدرت رقابت ملی ازپیامدهای نمایشگاه پژوهشی است.

 

وی بیان کرد : دستیابی به منافع ملی را در گرو همکاری متقابل بین مراکز اجرایی ،تولیدی و صنعتی از یکسو و تجاری سازی فناوری و فن بازار از سوی دیگر است.مختاران افزود:نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تا 14 آذر ماه 1401 در محل سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

وی ادامه داد: این اداره کل از تعامل با کارآفرینان استقبال کرده و چنانچه شخصی ایده کارآفرینی در کنار آموزش داشته باشد می‌تواند به مراکز این اداره کل در استان مراجعه کند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  طرح مهارت آموزی کهاد را برای دانشجویان در حال تحصیل مطرح کرد و گفت:این طرح با هدف ارتقا مهارت دانشجویان بر اساس استانداردهای شایستگی و حرفه مرتبط با رشته تحصیلی یا علایق و توانمندی های دانشجویان و به منظور گسترش فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی ورود به بازار کار در حال بررسی است.

 

این مقام مسئول از طرح نخلستان ،ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی سخن گفت و اظهار کرد:این طرح متناسب با رشته تحصیلی دانشجویانی که برایشان بازار کاری وجود ندارد ،بمدت 6 ماه مهارت های فناوری (IT) آموزش داده می شود.

 

وی با تاکید بر برگزاری دوره های مهارتی برای سربازان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: شرکت در دوره های فنی و حرفه ای برای سربازان انگیزه و اعتماد بنفس ایشان را  جهت ورود به بازار کار دربر خواهد داشت.

 

مختاران با اشاره به اینکه اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزشهای مهارتی در مناطق محروم است گفت:توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در سکونتگاههای غیر رسمی کاهعش آسیب های اجتماعی و ایجاد درآمد در جامعه را به همراه خواهد داشت.



 وی توانمند سازی جوانان این مناطق را یکی ازعوامل رفع مشکلات بیکاری دانست و افزود:برگزاری دوره های مهارتی در سکونتگاههای غیر رسمی از موارد منجر به رشد اقتصادی،رفاه اجتماعی و افزایش امید به زندگی است.

 

مختاران اظهار داشت: اشتغال و مهارت آموزی یکی از اولویت های مجموعه پر توان فنی و حرفه ای است

کد خبر 1237303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha