جشنواره ها نقش موثری در ارتقای کیفی صنایع دستی دارند

به گفته صفوی، برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع‌دستی دارد و در کنار نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید سعید صفوی در حاشیه اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان بسیجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی به مناسبت هفته بسیج در کارخانه کبریت زنجان به مدت 5 روز برگزار شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنایع‌دستی در بخش‌های اشتغال و پاسداشت میراث‌فرهنگی بر لزوم توجه ویژه به این بخش تأکید داشت و از برنامه برگزارشده قدردانی کرد و گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج باهدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی بومی و با رویکرد تعامل بین هنرمندان و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و حمایت از تولید ملی با نگاه آموزشی و پژوهشی و خدمت هنری به صنعتگران برگزارشده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع‌دستی دارد و در کنار نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه این نمایشگاه در محل کارخانه کبریت زنجان به از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت، گفت: پس از بررسی هیئت‌داوران در رشته‌های مختلف پریسا اوجاقلو در رشته مس و پرداخت مس، مریم کلانتری در رشته میناکاری، سمیه بابایی در رشته قلم‌زنی روی مس و برنج، زهره بهرامیان در رشته سفال و سرامیک به‌عنوان نفرات برتر انتخاب و منتخبین به جشنواره کشوری اسفندماه معرفی خواهند شد.

کد خبر 1237308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha