پویش «هرپرستار، حامی یک یتیم» در زنجان کلید خورد

صالحی از حمایت های مادی و معنوی ۲۳۳ پرستار از فرزندان ایتام و محسنین در زنجان خبر داد و گفت: در راستای بهره مندی بیشتر از ظرفیت پرستاران، پویش«هر پرستار، حامی یک یتیم» را در زنجان آغاز کردیم.

روح اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران زحمت کش با صبر، گذشت و ایثارگری، علاوه بر انجام  وظایف و رسالت سازمانی، برای آنکه تکیه گاه امنی برای بیماران باشند، از خود، خانواده و حتی جانشان نیز می گذرند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، کادر درمان برای مقابله با این بیماری در خط مقدم مبارزه با این ویروس بودند که همواره باید قدردان کادر درمان و مدافعان سلامت باشیم.

 

صالحی افزود: قشر پرستار علاوه بر ارائه خدمت در بیمارستان ها و مراکز درمان حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد متقبل شده اند و ما قدردان این توجه و مسئولیت پذیری پرستاران هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در جامعه دلسوز و مهربان پرستاران، ۲۳۳پرستار داریم که در کنار کار مقدس پرستاری با حمایت‌های مادی و معنوی، در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند.

 

وی همچنین افزود: در راستای بهره گیری بیشتر از ظرفیت پرستاران در کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پویش هر پرستار حامی یک یتیم در استان زنجان آغاز شد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۱۰۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این آمار ۶۸۴ نفر در زمره سالمندان پرخطر قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می باشند و هزینه‌های درمان آن ها از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود، افزود: در راستای تأمین سلامت سالمندان غربالگری آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

صالحی با اشاره به اینکه غربالگری سلامت سالمندان از طریق مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: این غربالگری در قالب کنترل فشار خون، قند خون، تشخیص بیماری‌های خاص و... انجام می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تأمین نیاز‌های اساسی سالمندان را از اولویت‌های این نهاد دانسته و افزود: باید ضمن تأکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده، زمینه تداوم حضور این  افراد در جامعه را فراهم کنیم.

 

کد خبر 1237316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha