۱۵ هزار خانوار تحت پوشش طرح ملی لبخند مادری قرار می گیرند/ ۱۵ خوابگاه دانشجویی دختران احداث می شود

علیان زادگان با بیان اینکه ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش طرح ملی لبخند مادری قرار می گیرند، گفت: سلامت و جوانی جمعیت دو‌ کار ویژه مهم در مأموریت های محوله بنیاد پانزده خرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرعامل ۱۵ خرداد کشور، صبح امروز(۱۳ آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: بنیاد پانزده خرداد بیش از چهار دهه فعالیت دارد که در راستای پرداختن به امور و مشکلات معلولان و خانواده های  معظم شهدا به فرمان امام راحل راه اندازی شد.

 

حمیدرضا علیان زادگان با بیان اینکه در حال حاضر نیز این بنیاد در حوزه های مختلف از جمله ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه، ۷۰۰ خانه بهداشت و  ساخت خوابگاه های دانشجویی دختران در سطح کشوراز جمله فعالیت های این بنیاد است، گفت: توزیع مایحتاج ضروریات مردم و خانواده های نیازمند در ایام  دفاع مقدس یکی دیگر از فعالیت های این بنیاد بوده است.

 

وی با بیان اینکه در دوره جدید و در  اواخر سال ۹۹ بنیاد پانزده خرداد  به ستاد اجرایی فرمان امام راحل الحاق شد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل ماموریت محوری این بنیاد را بحث جوانی جمعیت، سلامت اجتماعی و عمران اجتماعی و ادامه نهضت خوابگاه سازی را برای این بنیاد در دوره جدید مشخص کرده است.

 

علیان زادگان با بیان اینکه ساخت پانزده خوابگاه  دانشجویی دختران با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دستور کار قرار دارد، افزود: تعداد ۱۰ خوابگاه دانشجویی دختران افتتاح شده و ۵ خوابگاه دیگر در دست اقدام  بود که در آینده ای نزدیک تکمیل و  افتتاح خواهند شد.

 

مدیرعامل ۱۵ خرداد با تاکید بر اینکه بحث سلامت و جوانی جمعیت دو‌ کار ویژه مهم در مأموریت های محوله بنیاد پانزده خرداد است، یادآور شد: در بنیاد ۱۵ خرداد ۲۰ کارویژه در حوزه جوانی جمعیت تعریف شده است، طرح ملی ایران جوان هفته پیش در مجموعه نمایشگاهی ستاد اجرایی فرمان امام راحل، آغاز شده است.

 

وی افزود: در این طرح به پنج هزار زوج دانشگاهی که صاحب فرزند می‌شوند با اولویت فرزند سوم به بعد، تسهیلات بانکی، افتتاح حساب و وام خرید کالا به میزان ۱۵ میلیون تومان اعطا و حمایت های لازم و بسته های حمایتی ارایه می شود، همچنین در استان هایی که نرخ رشد جمعیتی کمتری دارند، پنج هزار زوج دیگر در ۱۶ استان دیگر نیز شناسایی  و به نظام بانکی برای ارائه تسهیلات معرفی می شوند.

 

علیان زادگان با بیان اینکه طرح ملی لبخند مادری در کشور آغاز شده است، ابراز کرد: در مرحله اول ۱۵ هزار خانوار نیازمند که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند مشمول این طرح قرار می گیرند و به این خانواده ها، مایحتاج و‌ ضروریات یک نوزاد شامل بسته نیازمندی های کودک از بدو تولد تا یک سالگی اختصاص می‌یابد که تا کنون ۵ هزار بسته بر اساس سهمیه بندی استانی در سطح کشور بین این خانواده ها توزیع شده است

 

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد کشور  یادآور شد: حمایت از فرزندان دارای سه قلو و بیشتر است نیز در دستور کار این بنیاد قرار دارد که یک بسته حمایتی برای آنان در نظر گرفته شده  و  امسال برآورد می شود که ۳۰۰ خانواده سه قلو تحت پوشش این طرح قرار گیرند.پ

 

وی با بیان اینکه مراکزی برای پشتیبانی از جوانی جمعیت با عنوان باشگاه های مثبت پنج در استان ها دایر می شود، تصریح کرد: در این باشگاه ها، برای خانواده های که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، کالاها و ضروریات مورد نیاز مادر و کودک با تخفیف ویژه به خانواده ها ارائه می شود و در این راستا غیر از توجه به گره های فرهنگی در حوزه فرزندآوری به امور معیشتی و اقتصادی خانواده ها توجه می شود.

 

علیان زادگان  با بیان اینکه این مراکز در تمامی استان ها به عنوان مرکز پشتیبانی جوانی جمعیت راه اندازی می شود، گفت: طرح دیگر رویدادهای  روایت محور  جوانی جمعیت است که با همکاری  سازمان تبلیغات اسلامی در مراکز استان ها برای رفع گره های ذهنی خانوارها، تجربیات موفق در امر فرزندآوری و فرزندپروری بیان می شود و  مجموع این تجربیان به عنوان نمایشگاه ملی جمعیت در دو ماه آینده دایر می شود.

 

وی با اشاره به تامین مالی یک سریال با موضوع ‌فرزندآوری، خاطرنشان کرد: رویداد سینما جمعیت با همکاری بنیاد فارابی به منظور از حمایت از فیلمنامه هایی با موضوع جمعیت راه اندازی خواهد شد، همچنین شبکه ملی تسهیل گران جمعیت  و شبکه خیرین جوانی جمعیت نیز در کشور  فعال خواهد شد.

 

مدیرعامل ۱۵ خرداد کشور با اشاره به اخذ مجوز مرکز نوآوری جمعیت خانواده از معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت:  طرح های دانش بنیان حوزه خانواده، جوانی جمعیت و سلامت در این مرکز مورد حمایت قرار خواهند گرفت و ایده های برتر در این مرکز با نگاه توسعه فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت بررسی می شوند.

 

علیان زادگان  با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز ۲۰ پروژه در بنیاد ۱۵ خرداد تعریف شده است، افزود: غربالگری اسکلتی و حرکتی با همکاری معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش در مناطق محروم، استعدادیابی ورزشی، غربالگری بینایی با سازمان بهزیستی با پوشش ۴ میلیون دانش آموز و اعظای کمک هزینه تحصیلی به ۱۴ هزار دانش آموز، تامین سمعک و عمل جراحی حوزه شنوایی دانش آموزان، حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج، حمایت از زوج های نابارور با ارایه تسهیلات ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون تومانی ارزان قیمت به ۱۰ هزار زوج از جمله فعالیت های این حوزه خواهد بود.

 

وی با اشاره فعالیت های انجام شده در حوزه رفع سوء تغذیه در مادران باردار، گفت: ۵۳۰ خانواده به صورت آزمایشی در یک طرح برای انجام رفع سوء تغذیه مادران شرکت خواهند داشت و در حوزه پیشگیری از معلولیت نیز اقلام حوزه توانبخشی  امسال ۱۰ هزار قلم در استان ها توزیع شده است.

 

کد خبر 1237354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha