کم‌کاری بانک‌های خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال

نخعی گفت: در سال جاری ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به کمیته امداد ابلاغ شده که به دلیل عدم همراهی مناسب برخی از بانک ها تاکنون ۴۹ درصد اعتبارات جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی اکبر نخعی امروز یکشنبه (۱۳ آذر) در کارگروه اقتصادی استان اظهار کرد: در سال جاری ۴۷۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان ابلاغ شده که تاکنون ۵۳ درصد این منابع جذب شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی در ادامه گفت: تعهد اشتغال این نهاد حمایتی برای سال جاری هشت هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی است که تاکنون با ایجاد چهار هزار و ۱۵۴ فرصت شغلی، معادل ۵۱ درصد برنامه محقق شده است.

 

وی بیان کرد: ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ نیز تاکنون ۴۰۱ میلیارد تومان ابلاغ و ۱۹۹ میلیارد تومان معادل ۴۹ درصد اعتبارات جذب شده است که رقم به دلیل عدم همراهی مناسب برخی از بانک ها بسیار پایین است.

 

نخعی متذکر شد: در صورت جذب ۶۵ درصدی تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی می توانیم از منابع مازاد سایر استان ها استفاده کنیم اما با روند فعلی بعید به نظر می رسد این میزان جذب منابع محقق شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ درصد سهمیه اختصاصی به استان را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده آماده دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

 

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: تعهد اشتغال ما ۵۰ نفر بوده است که تاکنون برای ۲۷ نفر اقدام شده است.

 

وی افزود: بیش از ۹۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران در نوبت اشتغال هستند و متاسفانه از طرح های پشتیبان کمتر  در استان استقبال می شود و این افراد نیز به دنبال طرح های مستقل هستند.

 

 

کد خبر 1237411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha