انتصاب ۳۰۰امین برای موقوفات سمنان

حجت الاسلام تدینی از به‌کارگیری ۳۰۰امین موقوفه برای موقوفات استان سمنان خبر داد و گفت: به زودی تمام موقوفات متصرفی توسط امین موقوفه اداره خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز(۱۳آذر) در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی امنا موقوفات و روسای ادارات اجرایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور  در ساری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامههای کاری بسیار ارزشمند نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف دکتر خاموشی احیای ماده ۵ قانون سازمان اوقاف در خصوص انتصاب امین برای موقوفات بود که در همین مدت کوتاه با انتخاب افراد معتمد و موثر در سطح استان شاهد عملکرد خوب، شکوفایی و توسعه بودیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: ما در استان سمنان طبق ساختار و نقشه ترسیم شده ۴۵۰ امین در سطح شهرها و بلوکات مزروعی و روستاها منصوب خواهند شد و تاکنون حدود ۳۰۰ امین شروع به فعالیت کردند و مابقی در حال طی کردن موارد قانونی خود هستند‌.

 

وی خاطرنشان کرد: باوجود بازنشسته شدن ۲۰ نیروی خوبمان در اوقاف اما شاهد ۴۰۰ درصد رشد در عوائد موقوفات بودیم که قسمت اول آن را امنای موقوفات انجام دادند، ما امنایی داشتیم که موفق به شناسایی بعضا ۱۲۰ پلاک به ارزش میلیاردها تومان شدند حتی در بحث اجاره‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و با افزایش هزار درصدی همراه بوده است.

 

حجت الاسلام تدینی گفت: باید همفکری کنیم با عزیزانی که در سازمان و ادارات کل هستند بتوانیم با پیاده سازی این ایده سازمانی در تبلیغ وقف و اعتمادسازی مردم در عمران موقوفات و به‌روزرسانی مال الاجاره‌ها موثر باشیم.

کد خبر 1237413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha